فرهنگ و هنر

پرونده سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد بسته شد

سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در حالی به اتمام رسید که دو فیلم «ایستاده در غبار» و «جشن تولد» اکران شدند و دو فیلم «چهارشنبه» و «بادیگارد» مجددا اکران شدند.

خبرگزاری فارس: پرونده سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد بسته شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که به روایت زندگی یکی از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد، در سه سانس بر پرده سینما آفریقا به نمایش درآمد و فیلم‌های «چهارشنبه»، «جشن تولد» و «بادیگارد» نیز در پردیس سینما هویزه اکران شدند.

نخستین تصویر از احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار»

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» عنوان نخستین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان است که اواخر شهریور در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد، این فیلم از معدود فیلم‎های دفاع مقدس امسال است که برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است.

این فیلم به لحاظ ساختار یکی از متفاوت‌ترین تولیدات سینمای ایران محسوب می‌شود چراکه در این فیلم از صدای بسیاری از شهیدان که از زمان جنگ به جا مانده استفاده شده و بازیگران این فیلم طی فراخوانی در فضای مجازی انتخاب شدند.

هادی حجازی‌فر در نقش احمد متوسلیان ایفاگر نقش اصلی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی از دیگر بازیگران اصلی این پروژه هستند.

«جشن تولد» فیلمی ضد تکفیری

«جشن تولد» داستان خانواده‌ای اهل سوریه را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان (رقیه) با حمله تکفیری‌‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) مواجه می‌شوند و این سبب می‌شود تا به مقصد حرم حضرت زینب(س) به عنوان یک محل امن فرار کنند؛ آنها در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا شده که زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌‌کردند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

پرونده سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد بسته شد

با اکران فیلم‌های «ایستاده در غبار»، «جشن تولد»، «چهارشنبه» و «بادیگارد» پرونده سیزدهمین جشنواره فیلم فجر بسته شد و امشب با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا