مشهد

پروژه رودپارک مشهد چه زمان آماده بهره‌برداری می‌شود؟

براساس تاکید شهردار مشهدمقدس بخشی از پروژه رودپارک مشهد فروردین ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه رودپارک و نشست با پیمانکار و مشاوران این پروژه اظهار داشت: مانند سایر پروژه‌های عمرانی سرعت پروژه رودپارک در کنار کیفیت آن اهمیت دارد لذا برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد تا پروژه رودپارک طبق زمان‌بندی مشخص شده آماده بهره‌برداری شود.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این بازدید اظهار داشت:پروژه رودپارک در حال حاضر حدود ۶٫۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون بخشی از عملیات خاک‌برداری، تسطیح مسیر و بتن‌ریزی در این پروژه انجام شده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه با توجه به تأکید شهردار بر سرعت انجام، از پیمانکار خواسته شد تا پروژه در شیفت شب نیز فعال شود افزود: بخشی از پروژه رودپارک فروردین ۱۴۰۰ باید آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش تسنیم، با تایید نقشه‌ها و تاسیسات مورد استفاده در این پارک، تاکید بر «آب» است به همین دلیل، برای زیبای سازی مسیر رودپارک از آب نماها، آبشار و حوضچه استفاده می‌شود. پیش از پل نمایشگاه مخزنی رسوب گیر قرار دارد و بعد از همین پل، دریاچه‌ای یک هکتاری چشم نواز شهروندان خواهد بود.

این دریاچه به عنوان نخستین حوضچه محسوب می‌شود و در امتداد این رودپارک تا دانشجو در مجموع به اضافه دریاچه هفت حوضچه از عمق ۷۰ سانتی‌متر تا یک متر مسیر رودپارک را مزین می‌کند.

رودپارک چهل بازه با تکنیک پمپاژ آب از مسیر رودخانه به حوضچه‌ها و از حوضچه‌ها به مسیر تنها رودی است در کشور که تمام سال آب خواهد داشت.

 پروژه بوستان چهل بازه و رود پارک، مهر و ماه، بوستان مادر و کودک و ۱۶۵ پارک کوچک و محلی حوزه جنوب غرب از مهمترین پروژه‌های منطقه ۱۱ هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =

دکمه بازگشت به بالا