مشهد

پروژه هفت حوض خلاء گردشگری در شرق مشهد را پُر می‌کند

براتعلی خاکپور

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: ساخت پروژه هفت حوض در منطقه شرق مشهد می‌تواند خلاء کمبود فضای طبیعی و گردشگری در این منطقه را جبران کنند.

براتعلی خاکپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با بیان اینکه پروژه تفریحی گردشگری هفت حوض مکمل فضاهای گردشگری شهر مشهد است، اظهار داشت: با توجه به زائرپذیری شهر مشهد و افزایش جمعیت شهری، وجود مکان‌های گردشگری می‌توانند بستر نشاط جامعه را فراهم آورند.

وی افزود: در زندگی شهری همواره با مشکلات و شرایط سختی رو به رو هستیم؛ فضاهای گردشگری طبیعی در کاهش فشارهای روانی روزانه کمک شایانی به شهروندان می‌کند.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شهر مشهد یکی از کلانشهرهای کشور با درصد بالای زائر پذیری است، تصریح کرد: مکان‌هایی ایجاد شود تا زائر در کنار پرداختن به مسایل معنوی و بحث زیارت، بتواند از مکان‌های گردشگری به راحتی استفاده کند.

وی تاکید کرد: ساخت مراکز گردشکری در نزدیکی شهر، می‌تواند عامل موثری در افزایش ماندگاری زائر در شهر باشد.

خاکپور، منطقه تفریحی گردشگری هفت حوض را مکمل دیگر مکان‌های گردشگری شهری دانست و بیان کرد: این پروژه کمتر دست خوش تحولات انسانی بوده و بیشتر از فضاهای طبیعی در این مرکز استفاده شده است تا احساس لذت بیشتری به مراجعه کنندگان دهند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به پا خاسته تا بستر لازم برای اوقات فراغت مجاوران و زائران حریم رضوی را فراهم آورد، افزود: با افزایش جمعیت شهری تفرجگاه های کنونی پاسخگوی نیاز شهروندان نیستند؛ سعی بر این شده با ساخت مراکز گردشگری و تفریحی بیشتر، فضا را برای کشاندن جمعیت به بستر طبیعت فراهم آوریم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه طرقبه و شاندیز مناطق گردشگری در غرب مشهد هستند، خاطرنشان کرد: ساخت پروژه هفت حوض در منطقه شرق مشهد می‌تواند خلاء کمبود فضای طبیعی و گردشگری در این منطقه را جبران کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا