مشهد

پزشک پیشکسوت مشهدی درگذشت

پزشک شهیر و پیشکسوت مشهدی که بسیار از مشهدی‌ها نام کوچه و بیمارستان وی را شنیده‌اند درگذشت.

دکتر محمد شاهین‌فر، پزشک پیشکسوت مشهدی در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

کوچه و بیمارستان مرحوم شاهین‌فر برای مردم مشهدمقدس نام آشنا است  و وی از سال ۱۳۸۱، بیمارستان شاهین فر واقع در کوچه شاهین فر (بازارچه سراب) را به دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واگذار کرده بود.

به گزارش تسنیم، محمد شاهین‌فر در سال ۱۲۹۸ در شهر مشهد به دنیا آمد. وی را به عنوان بازمانده نسل اول پزشکان مشهدی می‌شناسند. شاهین‌فر در سال ۱۳۲۲ مطب خود را باز کرد و همزمان تیغ جراحی را در بیمارستان شاهرضای مشهد به دست گرفت.

وی درباره شروع کار جراحی‌اش می‌گوید: جراح بیمارستان شاهرضا فوت کرده بود و ما هم جراحی بلد نبودیم. برای همین پروفسور «بولون» را از بلژیک برای بیمارستان استخدام کردند. بولون به ایران آمد و واقعاً اهل تجربه و آموزش بود.  ایشان بعداً مسلمان شد و در مشهد ماند. من هم حدود ۱۷ سال با او همکار بودم. خیلی کارهای برجسته‌ای انجام دادیم که حتی از دانشگاه تهران جلو افتادیم. عمل‌هایی را هم که انجام می‌دادیم، بهتر از تهران بود. 

دکتر شاهین‌فر در سال ۱۳۴۲ساختمان اولین بیمارستان خصوصی را ساخت؛ بیمارستانی که تا قبل از واگذاری به دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد محل کار و زندگی او بود و سبب شد تا مردم، کوچه محل آن را به «کوچه شاهین‌فر» بشناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا