مشهد

پست اینستاگرامی شهردار مشهد درباره پروژه رودپارک

سال‌هاست که همه‌مون موقع رفت و آمد از میدان نمایشگاه بین المللی (که البته حالا تبدیل به یکی از پروژه‌های شاخص شهرمون شده و باید تقاطع چهار سطحی آزادگان صداش کنیم) به سمت میدان قائم در بزرگراه امام علی (ع)، کالِ رهاشده‌ای رو می‌بینیم که شاید یکی از آرزو‌های مشترک ما مشهدی ها، تبدیل اون به پارک بوده باشه، مثل ده هکتار اولش…
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در پست اینستاگرامی نوشت:
مردم خوبِ مشهد، سلام

سال‌هاست که همه‌مون موقع رفت و آمد از میدان نمایشگاه بین المللی (که البته حالا تبدیل به یکی از پروژه‌های شاخص شهرمون شده و باید تقاطع چهار سطحی آزادگان صداش کنیم) به سمت میدان قائم در بزرگراه امام علی (ع)، کالِ رهاشده‌ای رو می‌بینیم که شاید یکی از آرزو‌های مشترک ما مشهدی ها، تبدیل اون به پارک بوده باشه، مثل ده هکتار اولش. چه بهتر که در اون رودی هم روان باشه که در تمام سال آب در اون جریان داشته باشه. درسته که مشهد یک شهر نیمه خشکه، اما شاید باورتون نشه سالانه ۲۵ میلیون متر مکعب آب رو در این منطقه از دست میدیم، چون به صورت فصلی و گذرا و عموما در بارندگی‌های بهار پرآب میشه و پس از مدتی هم با تغییر فصل این جریان آب قطع میشه. دقت کنید سالانه ٢۵ میلیون مترمکعب؟! در حالیکه کل مصرف آب برای فضای سبز تمام شهر مشهد سالانه ٢٣ میلیون مترمکعب هست.
برای این‌که بتونیم هم فضای ایده‌آلی رو برای شهروندان در امتداد کال چهل‌بازه داشته باشیم و هم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم، پروژه رود پارک مشهد رو تعریف کردیم و خوشبختانه قریب به یک ماه هست که عملیات عمرانی پروژه در حال انجام هست تا در کنار کوه پارک و بوم پارک سه مجموعه اصلی زیست محیطی رو در مشهد تشکیل بدهند. در فرصت‌های بعدی درباره پروژه بوم‌پارک در کشف‌رود هم خدمتتون توضیحاتی میدم.
مشاور پروژه یک کار سنگین علمی رو انجام داده و حوضچه‌هایی رو طراحی کرده که آب در اون‌ها ذخیره بشه و در تمام سال این رود برقرار باشه.
فعلاً در فاز اول فاصله بولوار نمایشگاه تا پل شهید ستاری رو کار می‌کنیم و تا یکی دو هفته دیگه فاصله بولوار دانشجو تا سیدرضی رو شروع می‌کنیم و به امید خدا بعد از اون با حل مشکلات مالکین، بخش سوم (ستاری تا دانشجو) انجام خواهد شد. تلاش‌مون این هست تا بهار ۱۴۰۰ بخش‌هایی از پروژه رو بتونیم تقدیم شما همشهریان عزیز کنیم که امیدوارم تا اون روز کرونا سایه سیاهش رو از سرمون برداره و در کنار خانواده بتونیم از حضور در رودپارک لذت ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا