خراسان

“پلاسکو” آخرین حادثه در صنعت ساختمان نیست/لزوم تدوین “استاندارد اجباری” تمام مصالح ساختمانی

اخوان عبداللهیان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: برای بهبود وضعیت ساختمان‌سازی باید استاندارد اجباری برای تمام مصالح ساختمانی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا اخوان عبداللهیان در نشست خبری چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان که در اتاق جلسات اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان هر ۲ سال یک بار برگزار شده و سر منشأ آن از خراسان رضوی بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که این همایش در دستور کار قرار دارد ارتقا کیفیت ساخت و ساز با توجه به مسائل محیط زیست و استفاده از فناوری‌های نوین است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی افزود: هم‌اکنون ۴۲ درصد از مصرف انرژی کشور مربوط به صنعت ساختمان بوده و صرفه جویی در این بخش می‌تواند به محیط زیست کمک زیادی داشته باشد.

اخوان‌عبداللهیان توسعه پایدار را یکی از محورهای چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین ساختمان دانست و بیان کرد: هم‌اکنون ۱۵۰۰ نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده و از ۱۲۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه ارسال شده ۳۵ عدد از آنها به شکل پوستر در این همایش ارائه داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام مقالات این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام درج شده و بیش از ۸۰۰ نفر از ۵ استان به صورت مجازی در این همایش شرکت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با بیان اینکه پلاسکو نخستین و آخرین حادثه در حوزه ساختمان نبوده است، تصریح کرد: به‌همین علت موضوع استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان یکی از مباحث مطروحه در این همایش بوده که مورد توجه قرار گرفته و استفاده از آن‌ها می‌تواند حوادث این حوزه را تا حدود زیادی کاهش دهد.

اخوان عبداللهیان ضمن تأکید براینکه رعایت استاندارد و استفاه از فناوری‌های نوین جزء حقوق مصرف‌کننده است، تصریح کرد: هر اقدامی که با عنوان قانون برای مهندسان اجرا و ناظر در نظر گرفته شده باید خط به خط اجرا شود.

وی تأکید کرد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که ۱۰۰ درصد مصالح استفاده شده در ساختمان‌ها دارای استاندارد اجباری باشند تا بستر بهبود وضعیت ساختمان‌سازی برای مهندسان نیز فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا