مشهد

پلمب ۶۰ مرکز مخفی و غیرمجاز عرضه قلیان در مشهد

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۶۰‌ مرکز مخفی و غیر‌مجاز عرضه قلیان در شهر مشهد از ابتدای امسال تا‌کنون کشف و پلمب شده است.

علی اصغر حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: با توجه به قانون منع استفاده از دخانیات در اماکن عمومی، طرح برخورد با عرضه قلیان و کافه‌های غیرمجاز از دو سال گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه آغاز شده است.
وی افزود: این طرح در ابتدا در مناطق تفریحی و گردشگری طرقبه و شاندیز با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه، دادستانی و نیروی انتظامی انجام گرفت که نتایج مطلوبی نیز در برداشت و سپس این طرح در مشهد به مرحله اجرا درآمد.
حسنی خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری عملاً واحدهای صنفی عرضه قلیان به طور کامل جمع‌آوری شد و هر آنچه که باقی‌مانده، منازلی است که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری یافته و فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص این منازل غیر‌ مجاز افزود: معاونت بهداشت دانشگاه با همکاری پلیس امنیت به این موضوع ورود کرده به طوریکه هم اکنون حدود ۴۰۰‌مورد بازدید از کافه‌های مخفی غیرمجاز از ابتدای سال انجام شده که حدود ۶۰‌ باب منزل تعطیل، تخلیه و پلمب شده است و  واحدهایی که به صورت اجاره‌ای واگذار شده‌اند، به صاحبانشان تحویل داده می‌شود.
مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت گفت: به دنبال بازدیدهای انجام شده در این خصوص، ۲۰‌متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و حدود یک‌هزار قلیان از این منازل جمع‌آوری شده است.
وی تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون با همکاری پلیس امنیت در حال اجرا بوده به طوریکه بازرسان بهداشت محیط با همرامی ماموران نیروی انتظامی ضمن گشت‌زنی‌های روزانه طبق قوانین با متخلفین برخورد می‌کنند.
حسنی از شهروندان خواست چنانچه با مراکز غیر‌مجازی که در خصوص ارائه و عرضه قلیان فعالیت می‌کنند مواجه شدند، موارد را از طریق شماره تماس‌های اداره اماکن و پلیس امنیت و همچنین شماره تماس ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت) برای رسیدگی‌های لازم اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یک =

دکمه بازگشت به بالا