مشهد

“پلیس گردشگری” تا پایان مهرماه امسال فعالیت خود را در مشهد آغاز می‌کند

سردار قادر کریمی

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: راه‌اندازی پلیس گردشگری مسلط به زبان های عربی، انگلیسی و روسی را در دستور کار داریم تا پایان مهر ماه در منطقه ثامن مشهد شاهد فعالیت پلیس گردشگری باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سردار قادر کریمی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از روز جمعه ۱۴ مهرماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی نخستین برنامه اجرایی برگزاری مراسم دعای ندبه در تمامی شهرستان‌های خراسان‌رضوی است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در هفته نیروی انتظامی تنوعی را ایجاد کردیم و برنامه‌های عملیاتی اجتماعی را در سطح خراسان‌رضوی اجرا خواهیم کرد و عملکرد یکساله را را بیان کرده و برای یکسال آینده برنامه‌‌ها را به مردم استان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: همچنین در روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه فرماندهان انتظامی در خطبه‌‌های قبل از نماز سخنرانی خواهند کرد. همچنین دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و اجرای طرح کتابت قرآن کریم و تجلیل از قاریان از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

کریمی اظهار داشت: در روز جمعه با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی دیدار خواهیم کرد و در هفته نیروی انتظامی با نمایندگان مرد مشهد در مجلس دیدار خواهیم کرد.

وی با بیان این که در ارتباط با حوزه ترافیک همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک را اجرا خواهیم کرد، بیان کرد: همچنین در این هفته آموزش همگانی ویژه دانش‌آموزان و بازدید دانش‌آموزان از مراکز انتظامی و آشنایی دانش‌اموزان با ماموریت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در برنامه داریم.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: در روز دوشنبه هفته آینده نیز همکاران نیروی انتظامی در سطح استان حضور پیدا خواهند کرد و به‌صورت چهره به چهره در مشهد و شهرستان‌های استان خواهند داشت.

کریمی اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد تماس‌های دریافتی از سوی مردم در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که این میزان نشان از مردم کوچکترین موضوعی را ندیده نگرفته و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی در ارتباط با آدم‌ربایی در استان گفت: در ۶ ماهه گذشته در ارتباط با آدم‌ربایی هیچ مشکلی به‌وجود نیامده و تمامی افرادی که گروگان گرفته شده بودند سالم تحویل خانواده‌ها داده شده و افراد گروگان‌گیر نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی با بیان این که در سال جاری در ایام عزاداری اقدام به راه‌اندازی قرارگاه امام رضا (ع) کردیم که شاهد اقدامات خوب امنیتی در دهه اول محرم بودیم، گفت: ۱۵ تن انواع مواد مخدر در نیمه نخست امسال در استان کشف و ضبط شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کریمی اظهار داشت: در بحث کشفیات قاچاق کالا و ارز در مدت ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی بودیم و همچنین در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۹۰۶ کیلوگرم مواد محترقه در استان کشف شد که ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: حضور مقتدرانه پلیس در سطح شهرها تضمین کننده امنیت است و در این راستا به دنبال تقویت واحدهای گشتی و ایجاد و تشکیل یگان امداد برای امر پیشگیری هستیم. تقویت گشت‌های پلیس در سطح شهر مشهد در ۴۰ روز گذشته میزان سرقت‌های خرد و خشن نسبت به ۴۰ روز قبل چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

کریمی بیان کرد: راه‌اندازی پلیس گردشگری مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی و روسی را در دستور کار داریم تا پایان مهر ماه در منطقه ثامن مشهد شاهد فعالیت پلیس گردشگری باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هجده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا