مشهد

پیشرفت فیزیکی طرح بزرگ میدان شهدای مشهد به 67 درصد رسید

خبرگزاری فارس: پیشرفت فیزیکی طرح بزرگ میدان شهدای مشهد به 67 درصد رسید

 

سید صولت مرتضوی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از تونل انرژی هسته مرکزی شهر مشهد اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه میدان شهدی مشهد از سال 84 به دست مدیران با کفایت وقت در عرصه 35 هکتاری با پیش‌بینی بیش از هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

وی افزود: پروژه میدان شهدا را می‌توان از جمله پروژه‌های بزرگ ساماندهی بافت فرسوده در راستای بهبود عبور و مرور، زیبایی مبلمان شهری و همچنین مشارکت مردمی در سطح کشور نام برد.

شهردار مشهد بیان کرد: این پروژه یکی از موفق‌ترین پروژه‌های شهری مشهد است که در 8 قرارداد با سرمایه‌گذاران در ابتدای امر با 24 پروژه شروع به کار کرد و خوشبختانه هر روز بهتر از دیروز روند اجرایی آن پیش رفت و امروز مجموعه پروژه‌های اجرایی طرح میدان شهدا به 70 پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از 67 درصد رسیده است.

مرتضوی تصریح کرد: تعداد قابل‌ توجهی پروژه جدید نیز تعریف‌ شده که با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک پروژه‌هایی مانند پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ صبا، پارک هشت آباد و همچنین هایپر مارکت و فروشگاه بزرگی نیز در این میدان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث تملک پروژه میدان شهدا امروز بیش از 91 درصد از پلاک‌ها تملک شده و تنها 106پلاک برای تملک باقی‌مانده است.

شهردار مشهد عنوان کرد: کشورهایی به مؤلفه‌های اقتصادی دست یافتند که به زیرساخت‌های خود توجه کرده‌اند و امروز با احداث تونل انرژی در شهر مشهد گامی در این زمینه برداشته شده است.

مرتضوی با بیان اینکه 89 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان عزم خود را جزم کردند که بر رکود اقتصادی ایران اسلامی بیفزایند اما در شهر مشهد در این مدت اتفاقات بسیار خوبی رخ داده که از جمله آنها توسعه خط یک قطار شهری مشهد تا پایان سال و اجرای فاز اول خط 2 قطار شهری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا