جهان

پیشنهاد وزیر کشور آلمان برای به رسمیت شناختن تعطیلات رسمی مسلمانان

IMG10570602

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، «توماس دمزیر» وزیر کشور آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد»، اعلام کرد: اعطای تعطیلی رسمی به مسلمانان، امری امکان پذیراست پس چرا به تعطیلی رسمی اسلامی در مناطق مسلمان نشین فکر نمی کنیم.

این اظهارات وزیر کشور آلمان مبنی بر درج تعطیلی اسلامی در فهرست تعطیلات در آلمان، بحث و جدلهایی گسترده ای برانگیخته است.

اگرچه این اقدام از تایید گسترده حزب دمزیر یعنی حزب دموکرات مسیحی برخوردار نبوده است؛ اما مسلمانان از آن استقبال کردند.

این وزیر آلمانی، گفت:عید هالووین در یکم نوامبر است و یکی از عیدهای کاتولیک به شمار می آید و برای آن جشن برگزار می کنند و در ایالت های آلمانی کاتولیک نشین تعطیلی رسمی است، به همین دلیل از تعطیلی اسلامی که به مناطق مشخصی محدود می شود، استقبال می کند.  

در همین راستا، مسئول حزب دموکرات مسیحی در ایالت نیدرزاکسن، از پیشنهاد دو میزیر انتقاد کرد و گفت: تعطیلات جاری عادات و رسوم قدیمی در آلمان است، به همین دلیل هیچ نیازی برای تغییر ساختار این تعطیلات نمی بیند.

شورای اعلای مسلمانان در آلمان این پیشنهاد را ستود و «أیمن مزیک» رئیس این شورای دراین باره گفت: این اقدام باعث ادغام شدن مسلمانان در جامعه آلمان است و تنها حل مشکل مرخصی از کار در اعیاد محدود نمی شود.

مزیک به برخی نهاد دولتی آلمان اشاره کرد و گفت: در زمان عید فطر و عید میلاد مسیح کار بین کارمندان مسلمان و مسیحی به طور چرخشی انجام می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا