خراسان

پیش‌بینی پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت غرامت به باغ‌های سرمازده خراسان‌رضوی‌

بیمه کشاورزی

مدیرگروه بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی این است که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان غرامت باید برای خسارات سرمازدگی باغات و مزارع در خراسان رضوی در نظر گرفته شود.

محمودرضا فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: از این میزان احتمالا در حدود 80 میلیارد تومان آن مربوط به بخش باغات و 30 درصد آن مربوط به مزارع است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 95-94 در خراسان رضوی میزان اثرگذاری بیمه محصولات کشاورزی افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 143 هزار و 500 هکتار از زراعات پاییزه زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند که نسبت به سال گذشته حدود6 درصد رشد داشته‌اند.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی افزود: همچنین در بخش باغداری نیز 24 هزار و 641 هکتار از عرصه‌ها زیر پوشش بیمه کشاورزی است که نسبت به سال زراعی گذشته 9 درصد رشد داشته است.

فرزانه با بیان اینکه هم اکنون 260 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند، تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 31.5 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پوشش 42 هزار واحد دامی برای بیمه در خراسان رضوی اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی تعداد کانون‌های بحران در جریان سرمازدگی اخیر مزارع در خراسان رضوی را 60 عدد اعلام کرد و افزود: این تعداد بیشتر به باغات محصولات هسته دار در خراسان رضوی آسیب وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا