مشهد

پیوند عضو در مشهد جان مرد ۳۲ ساله مشهدی زندگی بخشید

پیوند عضو در مشهد جان مرد 32 ساله مشهدی زندگی بخشید

کلیه های زنده یاد آمنه مژدگانلو به آقای ۳۶ ساله ساکن چناران و آقای ۵۰ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم خالقی در گفتگو با صبح توس؛ با اشاره به آخرین اهدای عضو در مشهد، اظهار داشت: در هفتصدو هشتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ خانم آمنه مژدگانلو ۵۳ ساله؛ که از بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .

وی افزود: کلیه های زنده یاد  آمنه مژدگانلو  به آقای  ۳۶ ساله  ساکن چناران و آقای ۵۰ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد مرحومه آمنه مژدگانلو ؛ در بیمارستان منتصریه  به آقای  ۳۲ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید .

وی با بیان اینکه از بدن بیماران مرگ مغزی می توان زندگی را به چندیدن نفر بخشید، عنوان کرد: به عنوان مثال قسمتی از پوست مرحومه به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.

خالقی تصریح کرد: فرهنگ اهدای عضو باید در میان مردم کشور نهادینه بشود تا علاوه بر افزایش حس هم نوعی میان مردم باعث افزایش خدمات دهی بیمارستان ها نیز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا