مشهد

پیگیری مصوبه اصلاح قرارداد پروژه مشارکتی مینو میدان شهدا

resized_IMG_2397JPG

 

در این گزارش به آخرین وضعیت پیگیری مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در مورد پروژه مشارکتی مینو واقع در میدان شهدا پرداخته می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ساختمان تجاری – اداری مینو در داخل محدوده مرکزی میدان شهدا و در جنوب شرقی عرصه، یکی از ساختمان‌هایی است که بدنه جانبی فضای میدان را تعریف می‌کند.
این ساختمان در مجاورت ساختمان قدیمی شهرداری و رو به سمت حرم مطهر رضوی با مشارکت شرکت معلم در حال ساخت است و در مجموع سطوح همکف و زیرزمین به صورت مستقیم با عرصه میدان شهدا در ارتباط بوده و با استفاده از پل هوایی و تونل زیرگذر پیاده، بخشی از مسیر ارتباطی میدان شهدا با خیابان شیرازی است.
شورای اسلامی شهر مشهد در مهرماه سال گذشته مصوبه این پروژه را برای واگذاری به سرمایه‌گذار به تصویب رساند که این مصوبه به قرار زیر است:
ماده واحده: اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی با شرکت ساختمانی معلم برای مشارکت در ساختمان مینو (AC-07) از طرح میدان شهدا، موضوع قرارداد شماره 21/32136 مورخ 91/03/04 به شرح ضمیمه (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر مشهد) مورد تصویب قرار گرفت.
تبصره: پس از اعمال تغییرات در قرارداد، سهم الشرکه شهرداری در این پروژه 67 درصد از ارزش کل پروژه و سهم الشرکه سرمایه‌گذار (شرکت معلم) 33 درصد از کل پروژه تعیین می‌گردد که تقسیم منافع بر همین مبنا صورت خواهد گرفت. سایر تعهدات قرارداد فوق که مرتبط با این تغییرات نباشد به قوت خود باقی است.
بعد از تصویب این مصوبه این پروژه به صورت رسمی به پیمانکار واگذار شده و عملیات اجرای آن نیز آغاز شد.
با توجه با اهمیت این پروژه که در عرصه میدان شهدا مشهد قرارگرفته به سراغ وحید برجسته نژاد مدیر اجرایی طرح میدان شهدا مشهد رفتیم که وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد در ارتباط با آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: پروژه مینو میدان شهدا با زمان‌بندی مشخص عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
وی افزود: ما در قسمت شرقی میدان شهدا دو پروژه هدایت و مینو را داشتیم که خوشبختانه با کمک شورای چهارم شهر مشهد موضوع انعقاد قرارداد با شرکت ساختمانی معلم برای این پروژه انجام شد و عملیات اجرایی سازه مربوط به پروژه مینو با برنامه زمان‌بندی خود در حال پیشروی است.
برجسته‌نژاد با بیان اینکه رضایت کامل از پیمانکار پروژه مینو داریم، اضافه کرد: درحال حاضر این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی ما این است تا 2 سال آینده ساختمان پروژه مینو تکمیل شود اما قرارداد ما با پیمانکار این پروژه 3 ساله است.
این گزارش می‌افزاید: پروژه‌های مینو و هدایت دو پروژه ساختمانی باقی‌مانده در عرصه میدان شهدا هستند که با اتمام این دو پروژه، میدان شهدا مشهد به نقطه ایده آل خود نزدیک می‌شود و بر همین اساس این دو پروژه مورد بیشتر مدیران شهری توجه قرارگرفته است که خوشبختانه پروژه مینو تعیین تکلیف شده و پیمانکار آن در حال فعالیت است و پروژه هدایت نیز به احتمال فراوان در جلسه امروز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب تعیین تکلیف و قرارداد آن با پیمانکار منعقد می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا