موفقیت

چرا کسانی که کمتر می‌خوابند کارآمدتر هستند؟

 
درحالیکه میانگین خواب روزانه‌ی هر فرد باید بین 6 تا 8 ساعت باشد، افراد موفق بر این باورند که با کمتر خوابیدن می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند.
 

زمان ضروری‌ترین ابزار برای رسیدن به موفقیت است. بسیاری از مدیران موفق می‌گویند دلیل پیشرفت‌شان کم خوابیدن است.

 پیروی از الگوی افراد موفق گرچه دشوار بنظر می‌رسد اما دلایلی وجود دارند که نشان می‌دهد کم‌خوابیدن چطور می‌تواند بر میزان بازدهی تاثیرگذار باشد و یا به عبارتی آن را بالا ببرد.

710686_544

در اختیار داشتن زمان بیشتر

کم خوابیدن زمان بیشتری برای رویارویی با چالش‌ها و حل مشکلات و مسایل به شما می‌دهد. این زمانِ بیشتر کمک می‌کند به چیزهای ارزشمندی دست پیدا کنید. از زمانی که معلوم شد افرادی که کمتر می‌خوابند به چیزهایی دست پیدا می‌کنند، کم خوابیدن دیگر آنقدرها بد به نظر نمی‌رسد.

پیدا کردن فعالیت‌های جایگزین مناسب

وقتی می‌گوییم خوابِ کمتر خلاقیت در پی دارد منظور این است که این دست از افراد زمان بیشتری برای کشف فعالیت‌های بالقوه و جالب دارند که نه تنها به بیدار ماندشان کمک می‌کند بلکه جایگزین مناسبی برای خواب نیز می‌شود. آنها می‌توانند چند کار را با هم انجام دهند.

انرژی مضاعف داشتن

بر اساس مقاله‌ای که «وال استریت ژورنال» منتشر کرده، اشخاصی که کمتر می‌خوابند خصوصیات جالبی دارند و “نه تنها چرخه‌ی شبانه روزی‌شان با دیگران فرق دارد بلکه حالات روحی و سوخت و ساز بدن‌شان نیز متفاوت است.

مثلاً لاغرتر هستند، علی‌رغم اینکه کمبود خواب خود می‌تواند منجر به چاقی شود و مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌های روحی و جسمی دارند”. کم‌خواب‌ها انگار روی دور تُند هستند، مثلا تند حرف می‌زنند و دیدگاه خاصی نسبت به انجام دادن کارها دارند.

7 دلیل برای پاسخ به این سوال که چرا انسان‌هایی که کمتر می‌خوابند کارآمدتر هستند؟

هوشیار بودن

آن دست از افرادی که خوابیدن را اتلاف وقت می‌دانند و کم می‌خوابند هوشیارتر هستند، قدر جستجو و رسیدن به پاسخ را می‌دانند و همواره خصوصیاتی همچون خوش‌بینی، جاه‌طلبی و خودآگاهی را با خود یدک می‌کشند.

 شاید با خود فکر کنید چنین پدیده‌ای نادر است اما این هوشیاری به آنها امتیاز انجام کارهای بیشتر و خلاق‌تر بودن می‌دهد.

داشتن روحیه اجتماعی

کم خوابی به آنها انگیزه می‌دهد به اجتماع بروند و از زندگی اجتماعی بهره‌مند شوند، با اشخاص جدید ملاقات کنند و به راه‌های موفقیت بیشتری دست یابند.

 روابط اجتماعی یکی از عوامل دستیابی به موفقیت بیشتر است. توانایی آنها در بهره گیری از جهان اطراف فرصتی برای انجام کارهای بیشتر و رویارویی بهتر با چالش‌ها را فراهم می‌کند.

عاشقانه پیش می‌روند

چنین افرادی تابع احساساتشان هستند و شور و شوق کاری را دارند که می‌خواهند انجام دهند. آنها وقت و انرژی‌شان را صرف دستیابی به نتیجه و به اتمام رساندن پروژه‌هاشان می‌کنند و به کم یا متوسط قانع نمی‌شوند.

 در حالیکه برخی کم خوابی را یک عیب و نقص می‌دانند، این دست از افراد به چشم فرصت و امتیازی جهت انجام آنچه دوست دارند به آن نگاه می‌کنند.

در مشاغل سخت قدم می‌نهند

7 دلیل برای پاسخ به این سوال که چرا انسان‌هایی که کمتر می‌خوابند کارآمدتر هستند؟

پویایی ناشی از کم خوابی در مشاغلی همچون کارآفرینی، وبلاگ‌نویسی، طراحی بازی‌های ویدیویی، رسانه‌های اجتماعی کارآمد است.

بسیاری از افرادی که کم می‌خوابند فعال هستند و به سمت حرفه‌ای رو می‌آورند که کیفیت رهبری‌شان را تضمین کند و به چیزهای بیشتری دست پیدا کنند. احتمال موفقیت آنها در زمینه‌هایی که کم خوابی و بیش‌کاری‌ منحصر به فرد و متمایزشان را تحسین کند بیشتر است.

خواب برای بسیاری یک سود و منفعت تلقی می‌شود، افرادی که از امتیاز کم‌خوابیدن برخوردارند به عنوان اشخاصی سخت‌کوش شناخته می‌شوند که سریع‌تر به قله‌های موفقیت دست پیدا می‌کنند.

 البته نباید کم خوابیدن را با کمتر خوابیدن از زمان مورد نیاز یک انسان اشتباه گرفت. منظور از کم خوابیدن همانطور که مطمئنا پی برده‌اید جلوگیری از پرخوابی و علاقه بی حد و حصر به خوابیدن در هر زمان ممکن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا