موفقیت

چند توصیه طلایی برای مقابله با کمبود انگیزه

 
 
چند توصیه طلایی برای مقابله با کمبود انگیزه

 

 برای همه ما مواقعی پیش می‌آید حتی با این وجود که از کار و زندگی خود راضی هستیم انگیزه خود را برای کار کردن ازدست می‌دهیم در این مواقع باید تلاش کنیم تمرکز و کنترل خود را بر امور از دست ندهیم. در این مطلب قصد داریم به شما چند توصیه طلایی یاد دهیم تا در زمان کمبود انگیزه سبب بهبود عملکرد شما و موفقیت در محیط کار شود.  

تهیه لیستی از کارهایی که باید انجام دهید

در مواقعی که با کمبود انگیزه مواجه می‌شویم معمولا با حجمی از کارهای تلمبار شده نیز روبرو خواهیم بود در واقع به این ۲ موضع وابستگی متقابلی وجود دارد. در این مواقع بهتر است یک لیست از کارهای انجام نشده تهیه کنید و آنها را اولویت بندی کنید. پس از انجام هر یک از کارها جلوی آن یک تیک سبز رنگ بگذارید. زیرا انرژی مثبت حاصل شده از موفقیت انجام یک کار انگیزه را برای تکمیل کار بعدی فراهم خواهد کرد. در عین حال حساب کارهایی که انجام داده‌اید را نیز خواهید داشت. 

اجازه ندهید میز کارتان شلوغ شود

میز کار می تواند در کمترین زمان ممکن به یک مکان به هم ریخته و شلوغ و پلوغ تبدیل شود که هر چه بیشتر انگیزه شما را برای کار کردن کم کند. مسلما اگر برای پیدا کردن هر برگ و کاغذی مجبور باشید زمان زیادی صرف کنید ضمن کاهش بهره‌وری و تلف کردن هر چه بیشتر زمان، انگیزه شما را برای تمام کردن وظایف و کارهای ناتمام کمتر خواهد کرد. بنابراین همواره تلاش کنید تا میز کار و اسناد و مدارک مورد نیاز خود را مرتب نگه دارید زیرا این کار سبب می‌شود وسایل خود را همیشه در دسترس داشته باشید و آنها راحت پیدا کنید و انجام هر کاری را حتی کوچکترین وظایف را به مساله‌ای طاقت فرسا تبدیل نکند.

برای یک ساعت ایمیل و فیس‌بوک و اینستاگرام و … تعطیل

بطور متوسط افراد روزانه ۴ ساعت مشغول چک کردن ایمیلهای و سایر حساب‌های کاربری اجتماعی خود هستند. این مساله به شدت می‌تواند برای ما در انجام وظایف به خصوص وظایفی که به دقت و تمرکز بیشتری احتیاج دارند مساله‌ساز شود. از این رو همواره در انجام اموری که به دقت بیشتری احتیاج دارند از چک کردن مادام ایمیل و حساب‌های کاربری خود اجتناب کنید و به خود اجازه دهید که روی کارتان تمرکز کنید به ویژه زمان‌هایی که از کمبود انگیزه رنج می‌برید و مستعد آن هستید که با کوچکترین عامل مداخله گر و محرک از انجام کارهای خود غافل شوید.

همواره یک زمان استراحت به ذهن خود اختصاص دهید

زمانی که ذهن ما مدام تحت فشار و استرس باشد و یا احساسات منفی به سمت ما هجوم می‌آورد ناخودآگاه بر روی عملکرد ما اثر منفی خواهد گذاشت. بنابراین در طول روز زمان‌هایی که حجم کارهایتان زیاد می‌شود یا با هجوم افکار منفی روبرو هستید برای رهایی ذهن و افزایش تمرکز برای چند دقیقه مدیتیشن (مانند تنفس عمیق) انجام دهید و یا به یک پیاده‌روی کوتاه بروید یا یک مکالمه تلفنی با دوستان و نزدیکان خود برقرار کنید و یا هر کار دیگری که حواس شما را از مسائل جاری پرت می‌کند انجام دهید، تا دوباره تمرکز و انرژی خود را بدست آورید

با افراد مثبت دمخور شوید

در محل کار و اطراف همه ما افرادی هستند که همواره انرژی مثبت به ما منتقل می‌کنند گویی که دارای یک شور و شوق بی پایان هستند هرچه بیشتر با افراد مثبت دمخور باشید انرژی های منفی کمتری در اطراف شما جریان خواهند داشت بنابراین سعی کنید همیشه و یا دستکم زمان‌هایی که با کمبود انگیزه مواجه هستید با افراد مثبت گفتگو کوتاهی داشته باشید. بودن در کنار افراد فعال سبب الهام بخشیدن به شما خواهند شد.

روی هدف خود تمرکز کنید

همیشه هدف خود را از انجام کاری که می کنید روشن کنید تا انگیزه لازم برای انجام آن را در خود زنده نگه دارید؟ اگر کارتان را دوست دارید همواره در ذهن داشته باشید که همه چنین فرصتی را ندارند و این خود انگیزه کافی به شما برای حفظ و ارتقا موقعیت کاریتان خواهد داد واگر کارتان زیاد باب میلتان نیست، به این فکر کنید که این مرحله ای گذرا و گامی برای بدست آوردن موفقیت های بعدی است و بنابراین باید از این فرصت برای رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا