دانش و فناوری

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام می دهد

 
منشی های مجازی این روزها به قدری سریع رو به تحول و پیشرفت هستند که به تدریج جای خود را در گوشی های کاربران باز می کنند و قابلیت های آنها این امکان را می دهد که بسیاری از امور که در گذشته از مسیرهای نرمال خود انجام می شد، اکنون به آنها سپرده شود. در این میان، Siri اپل خود نکته های جالب توجهی دارد که دانستن برخی از آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش «تابناک»، منشی مجازی اپل یا همان Siri قابلیت های زیادی دارد که دانستن و استفاده از آنها می تواند بسیاری از کارها را برای شما به عنوان دارنده یک آیفون ساده سازد. ما در این جا فهرستی از چند کار جالب توجه Siri را که بیشتر مطلوب و مناسب کاربران ایرانی است، ارائه می کنیم.

۱ – استفاده از Siri به عنوان یک ماشین حساب

یکی از کارهای سیری، حساب و کتاب است. به این ترتیب که نیاز به وارد کردن اعداد و عملگرها به شکل دستی در اپلیکیشن ماشین حساب نیست، بلکه کافی است اعداد و عملگرها را برای سیری بگویید. برای مثال برای جمع سه عدد ۸۵ با ۲۵٫۵ و ۹۴۱٫۱۲ کافی است به سیری بگویید: “۸۵ plus 25.5 plus 941.12” و اگر در میانه راه اشتباهی کردید برای اصلاح عملیات روی صفحه ضربه بزنید.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد

۲ – تبدیل مقیاس ها و ارزها

همچنین سیری قادر به تبدیل مقیاس ها و ارزها به همدیگر است. برای تبدیل ارزها کافی است مثلا بگویید: “ How many euros is $200?” و برای مقیاس ها: “ What’s 105 degrees in Celsius?” و یا “ ۲۲۰ kilometers per hour in miles per hour.“. سیری قادر به تبدیل سرعت، وزن، درجه حرارت، مسافت، زمان و برخی موارد دیگر نیز هست.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد

۳ – سکه انداختن و تاس ریختن

یکی از کارهای جالب سیری این است که می تواند با دستور “ Flip a coin” یک سکه برای شما بیندازد و یا با دستور “ Roll the dice” برای شما تاس بریزد. همچنین می تواند با دستور “ Pick a number” یک عدد اتفاقی را بین یک تا صد برای شما انتخاب کند و اگر به دامنه ای غیر از این نیاز دارید، می تواند دامنه مورد نظر خود را نیز ذکر کنید.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد

۴ – شناسایی آهنگ در حال پخش

اگر در حال گوش دادن به موسیقی هستید که نام آن را نمی دانید، کافی است از سیری بپرسید: “ What song is this?” و یا “ What song is playing?“. در این حالت سیری بعد از شناسایی آهنگ به شما پیشنهاد خرید آلبوم یا آهنگ به شکل آنلاین را نیز می دهد.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد

۵ – پیدا کردن و اجرای برنامه ها

کافی است برای اجرای برنامه های خود به سیری بگویید: Launch + نام برنامه”. برای مثال Launch telegram. یا Open telegram. برای بازی ها می توانید از دستور Play استفاده کنید؛ مثلا Play Asphalt. همچنین سیری قادر به گشتن به دنبال برنامه های مورد نظر شما در App Store نیز هست.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد

۶ – استفاده از سیری برای تنظیم تایمر یا ساعت زنگ دار

برای تنظیم یک ساعت زنگ دار، می توانید به سیری دستوری مشابه این بدهید: “ Wake me up tomorrow at 6:30 a.m یا “ Wake me up in an hour. همچنین برای تنظیم یک تایمر نیم ساعته کافی است بگویید: “ Set the timer for a half hour“.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد

۷ از سیری بپرسید که چه کارهایی میتواند انجام دهد!

در نهایت خود سیری می تواند به شما بگوید که قادر به انجام چه کارهایی است. کافی است، از وی بپرسید: “ What can I ask you?” و در این صورت سیری به شما مجموعه ای مفصل از قابلیت های خود را ارائه می کند.

چند نمونه از کارهای جالبی که Siri برای شما انجام میدهد
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا