سلامت

چه کسانی در معرض آسیب امواج دکل‌های مخابراتی هستند؟

  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,دکل‌های مخابراتی

عضو شورای شهر کرج بر ضرورت آسیب‌شناسی محل نصب دکل‌های مخابراتی تأکید کرد.

«محمدصادق باغستانی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروزه مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته نتایج حاصل از امواج الکترومغناطیس حاصل از دکل‌های مخابراتی است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به پاسخ قطعی در این زمینه پژوهش‌ها و تحقیقات گسترده‌ای در همه جهان انجام شده اما نتایج و خروجی این بررسی‌ها یکسان نبوده است.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: بدون شک  امواج ساطع شده از این دکل‌ها بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد از همین‌رو باید در موضوع جانمایی آن‌ها توجه خاصی صورت بگیرد.

این مسئول توضیح داد: افراد کم‌توان، زنان باردار، سالمندان و کودکان استثنایی در معرض بیشترین آسیب ناشی از امواج این دکل‌ها قرار دارند.

وی اظهار کرد: کسانی که از معلولیت‌های ذهنی رنج می‌برند و کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند بر اثراین امواج دچار مشکل می‌شوند از  همین‌رو باید حساسیت‌های موجود در زمینه جانمایی دکل‌های مخابراتی افزایش یابد.

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر جمع‌آوری دکل‌هایی که امواج مضر را در شهر پراکنده می‌کنند، افزود: مسئولان باید نقاط پرخطر را شناسایی و نسبت به جمع‌آوری دکل‌های مستقر در این مناطق اقدام کنند.

باغستانی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که دکل‌های مخابراتی بر مبنای اصول فنی و تخصصی جانمایی و نصب شوند تا کمترین آسیب را برای سلامت شهروندان داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا