مشهد

چیدمان گیت‌ها در زیرگذرهای ایستگاه‌های قطار شهری تغییر کرد

طرح تغییر چیدمان گیت‌ها در زیرگذرهای ایستگاه‌های قطار شهری در پی درخواست شهروندان صورت پذیرفت.

۱۳۹۵۱۱۲۶۰۰۰۴۷۷_Test_PhotoH
به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قطار شهری به‏ عنوان سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به‏ طور کلی کارآمدترین شبکه حمل و نقل درون شهری، نقش انکارناپذیری در حل مسایل اقتصادی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

امکان انجام سفرهای درون شهری و ارتباط حومه با مرکز با سرعت مناسب، تردد دقیق و ایمن با فناوری بالا، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، ایجاد و گسترش فرهنگ نظم و انضباط با توجه به ارزش بالای وقت در زندگی، ایجاد فضای اجتماعی آرام و آسوده، بهینه‌سازی حمل و نقل شهری و کاهش تصادفات رانندگی از جمله مزیت‌های این وسیله حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود.

امروزه قطار شهری در نقاط مختلف جهان جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و به معنای واقعی کلمه امروز زندگی در زیر شهرها جاری است که شهر مشهد نیز از این قاعده مستثنا نبوده و خط یک قطار شهری به بهره‌برداری رسید به طوری که سالانه ۴۰ میلیون نفر از مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) توسط این سامانه حمل و نقلی جابه‌جا می‌شوند و فاز نخست خط ۲ قطار شهری نیز در آستانه بهره‌برداری است.

اما در این بین موضوع بهره‌برداری به دلیل ارتباط مستقیم و خدمت‌رسانی بی‌واسطه به مردم از جایگاه ویژه و حساسی برخوردار است که در شهر مشهد این مهم برعهده شرکت بهره‌برداری قطار شهری است که دارای وظایف متعددی در این حوزه است که یکی از این وظایف مدیریت خدمات مسافری و ایستگاهی است.

البته گاهی انتقادهایی نیز به این خدمت‌رسانی وارد می‌شود ولیکن اولویت اصلی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد آسایش و رضایت شهروندان شهر بهشت است.

در روزهای گذشته در برخی از صفحات فضای مجازی در مورد ایستگاه‌های قطار شهری مباحثی مطرح شده بود که چرا زیرگذرهای قطار شهری به روی مردم بسته شده در حالی که عابران برای عبور و مرور از خیابان از آن استفاده می‌کنند.

بر همین اساس برای آگاهی از این مهم و پاسخ به سؤال شهروندان مصاحبه‌ای با قاسم طاهری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ترتیب دادیم که وی در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: دلیل بسته شدن زیرگذر در ایستگاه‌های تونل با توجه به درخواست‌های مردمی و به این علت بوده که در شیوه قبلی چیدمان گیت‌های ایستگاه‌ها مسافرانی که سکو را به اشتباه انتخاب می‌کردند مجبور به پرداخت مجدد هزینه ورودی بوده‌اند و این امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم نموده بود. در چیدمان فعلی اگر فردی سکوی تردد را اشتباهاً انتخاب نماید بدون پرداخت هزینه می‌تواند وارد سکوی دیگر شود.

وی افزود: از طرفی زیرگذرهای مترو طبق استاندارد دنیا متعلق به مترو است و پس از پایان سرویس‌دهی به دلیل مسایل ایمنی و امنیتی بسته می‌شوند. احداث اکثر ایستگاه‌ها تونل خط یک قطار شهری در محل تقاطع‌های چراغ‌دار شهر و در مجاورت پل عابر پیاده است که شهروندانی که قصد عبور از خیابان را دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

طاهری بیان کرد: در تمامی ایستگاه‌های مسیر هم‌سطح که به عبارتی مانع برای عبور از عرض بولوار وکیل‌آباد هستند، دور برگردان و پل‌های عرضی برای خودروها و هم‌چنین دسترسی از طریق پل عابر پیاده و هم‌چنین زیرگذرهای قطار شهری برای تردد شهروندان فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در پایان تصریح کرد: البته ایستگاه آزادی به‌منظور حفظ جان دانش آموزان و مردم که قصد عبور از بولوار ملک‌آباد را دارند مجدداً به حالت قبلی برمی‌گردد، هرچند در فاصله ۴۰۰ متری از ایستگاه پل عابر پیاده قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شهروندان درخواست داشتند تا در صورت اشتباه در انتخاب سکوی تردد مجدداً مجبور به پرداخت هزینه نباشند و با این اقدام مناسب شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که بر اساس استانداردهای بین‌المللی است مشکل مرتفع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا