مد و لباس

چیزهایی که دیگر در سال ۲۰۱۸ مد نیستند!

۴۸۲۲۵۹۲۶f3e74df202b5ad4264e75278--la-fashion-week-street-style-fashion

 وقتی صحبت از فشن می شود، دیگر نمی توانید شعار «الان بخر و فردا بنداز کنار» را شعارتان قرار دهید. سال ۲۰۱۷ سال مدهای زودگذر و اکسسوارهای جسورانه بود. بعضی از این ترندها از اوایل دهه نود سرچشمه می گرفتند و بعضی دیگر از آنها، متأسفانه، از گورستان فشن سر برداشته بودند! بنابر این از چند کارشناس استایل و مد، طراح، مدنویس و افراد بانفوذ دنیای فشن پرسیدیم که پیش بینی آنها چیست. راستی چند تا از این آیتم ها در کمد شما جا خوش کرده اند؟

تیشرت های احمقانه با نوشته های رویشان!

به گفته الی لوین، استایلیست سلبریتی ها، شخصیت تلویزیونی و پادکستر، این تیشرت ها تقریباً تبدیل به آیتمی اساسی شده اند و در سال ۲۰۱۸ آپگرید خواهند شد. لوین می گوید تیشرت هایی با شعارهای قوی جایی هستند که باید باشند: «تقویت نیروبخشی باعث شد که پوشاک بیش از پیش صدای خودشان را داشته باشند.» مردم بیش از گذشته احساسات و حرف هایشان را می پوشند. حداقلش این است که بعضی از نوشته های روی تیشرت ها سیاسی و اجتماعی هستند و پیامی را می رسانند. هر چند که باید بگوییم این نوشته ها به این زودی ها جایی نمی روند!
 
 images1
 

هر چیزی که به کارداشیان ها مربوط باشد!

لوئی ورداد، طراحی است که به سلبریتی های تاپ هالیوود از جمله کیت بلانشت، مدونا، میلا یوویچ و ایوا لونگوریا لباس می پوشاند، ولی تابحال به اعضای خاندان کارداشیان یعنی کیم، کلوئی، کورتنی، کریس، کایلی، کندال، کیتلین یا هر کسی که فامیلی اش کارداشیان یا جنر باشد، لباس نپوشانده است. وی می گوید که علتش این است که هر ترندی که مربوط به این خانواده است، دیر یا زود و خیلی سریعتر از لغو شدن شوی رئالیتی آنها، از مد می افتد.
 
این شامل «تاپ های روستایی، جین های فوق گشاد، لگینگ های خیلی تنگ و آیتم هایی با گلدوزی های سبک ژاپنی می شود. همه آنها به زودی دمُده می شوند. کلکسیون ورداد شامل آیتم هایی می شود که عموماً سفید، مشکی و خاکستری هستند ولی در عین حال کلاسیک و شیک و جذاب هستند. وی روی فروش کیت لوازم آرایشی (مثل خانم کایلی کارداشیان) برای آینده اش حساب نمی کند.
 
 u6sl80w7kos4n2mtlti
 

کمربندهای کُرسه مانند!

اگر از این مدل کمربندها خوشتان می آید، بهتر است آنها را فراموش کنید، زیرا مد آنها تا سال ۲۰۱۸ دیگر به تاریخ می پیوندد! آماندا کاترین، مدنویس، می گوید که ظاهراً کایلی جنر تصمیم گرفته عشقش به این مدل کمربند را کنار بگذارد: «کایلی جنر به تازگی در میامی با تراویس اسکات دیده شد که تیشرتی پیراهن مانند با این مدل کمربند به رنگ کرم پوشیده بود.» با آنکه مد این کمربندها به پایان رسیده، ولی انگار کایلی هنوز هم آن را با لباس هایش ست می کند. گویا خانم جنر از باریکی کمرش هنوز راضی نیست و این کمربند را می پوشد تا جایی که می تواند کمرش را باریکتر نشان دهد!
 
 images3
 

کفش های پاشنه بلند
 
جوان اولوف، پزشک پا و طراح کفش های لاکچری، می گوید که خانم ها از کفش هایی که پاهایشان را درد می آورند در حال فاصله گرفتن هستند و کفش هایی را انتخاب می کنند که انگشتان پاهایشان را درد نیاورده و استایل شان را ارتقا می دهند.
 
وی می گوید: «به نظرم چیزی که در سال ۲۰۱۸ از مد می افتد، درد است!» وی معتقد است که وقتی صحبت از ترجیح کفش از سوی خانم ها می شود، باید بگوییم ورق در حال برگشتن است: «خانم ها دیگر قبول نمی کنند که درد بکشند تا زیبا و جذاب به نظر برسند.» زنان قدرتمندتر از قبل شده اند و «مدهایی را انتخاب می کنند که برایشان کارایی داشته باشد. هنوز در شروع تغییر هستیم و من هیجانزده هستم تا ببینم برای بهار شاهد چه چیزهایی خواهیم بود.»
 
 کفش-پاشنه-بلند
 

منگوله ها!

آماندا بروک، اینستاگرامر سبک شخصی و تأثیرگذار مد بر این باور است که منگوله ها و دیگر تزئینات کوچک و کرکدار در سال ۲۰۱۸ کاملاً از مد خواهند افتاد: «قطعاً لیست بلند بالایی از ترندهایی که در سال ۲۰۱۸ دمده محسوب می شوند وجود دارد و در صدر این لیست، چوکرها، وصله های گلدار، لباس هایی با یقه ها و آستین های حلزونی و آبشاری و بخصوص منگوله ها و شرابه ها قرار دارند.» وی معتقد است که دلیل آن این است که «ترندهای سکوی فشن فوراً مد می شوند و آیتم های فشن که سریع مد می شوند، همه جا بطور عمده تولید می شوند.» خیلی زود از این نوع آیتم ها خسته می شویم، حتی قبل از آنکه فرصت شود خودمان آنها را امتحان کنیم.
 
 images2
 

زیورآلات بزرگ

لیون ربیبو که سرپرست فروشگاه زیورآلات “پرل سورس” است پیش بینی می کند که اکسسوارهای بدقواره مانند گردنبندهای بزرگ و پرحجم، دستبند های بزرگ و همچنین گوشواره های اورسایز، دیگر کم کم به تاریخ می پیوندند.
 
در ماه های گذشته وی شاهد بوده که چطور مشتریانش ترند را تغییر داده اند: «در سال گذشته دیدیم که تغییر قابل توجهی در زیورآلاتی که مردم به خصوص نسل جوان انتخاب می کنند رخ داده است.» ساده بگوییم کم کم برای سال ۲۰۱۸ استایل های شیک، ساده و کلاسیک جلو می آیند. ربیبو بر این باور است که در سال ۲۰۱۸ مروارید بیشتر مد شود: «چیزی که در سال ۲۰۱۸ در ترند زیورآلات بیشتر از قبل خواهیم دید مروارید است. مجله الور به زیبایی تشریح کرده وقتی گفته که ما در اواسط رنسانس مروارید قرار داریم. همه از الن دجنرس گرفته تا بیانسه و میشل اوباما از مروارید استفاده می کنند.»
 
 wWw_LiteMode_iR_14_128723
 

سرهمی مردانه

سال ۲۰۱۷ قطعاً سال سرهمی مردانه بود. ولی ایدن گیل، کارشناس استایل و مد مردانه که در مجلات اسکوایر و جی کیو کار کرده می گوید که نمی داند این مد از کجا آمده است. وی معتقد است که این یک ترند زودگذر است که خوشبختانه خیلی زود از مد می افتد.
 
در واقع وی می گوید که می بیند این روزها آقایان سبک های سنتی تر و کمی قدیمی تر را دنبال می کنند و پالتوی کوتاه که این روزها در محافل زیادی بر تن آقایان دیده می شود، خیلی زود جایش را به کت و شلوار کلاسیک می دهد که هرگز از مد افتادنی نیست.
 
 images
 

یقه رومی

الی لوین، شخصیت رسانه ای و استایلیست، می گوید که تقریباً مطمئن است سال ۲۰۱۷ آخرین سالی است که یقه رومی مد است. ولی اگر از این مدل یقه خوشتان می آید، نگران نباشید، زیرا این ترند در حال ارتقا است و به انحای دیگری دوباره آن را خواهیم دید. این یقه بسیار شیک و جذاب است و مطمئناً بطور کامل از دور ترندها خارج نخواهد شد.
 
لوین می گوید که مدل های برش خورده برای پائیز از مد نخواهند افتاد. وی می گوید: «از سکوهای فشن شوها بگیرید تا استایل خیابانی و روزانه، کم کم همه جا شاهد نمایش بخش بیشتری از پوست هستیم، از شانه ها بگیرید تا پهلوها.» وی اظهار می دارد که شخصاً این سبک را دوست دارد و این مد هم هیجان انگیز است و هم جذاب و دلفریب. می توان به راحتی آن را با کت ست کرد.
 
 images22
 

هر چیزی که تک شاخ داشته باشد!

مدتی بود که فکر می کردیم اگر ترندی باشد که در سال ۲۰۱۷ از مد نخواهد افتاد، همه چیزهای تک شاخ شکل است. اگر چیزی بود که می شد آن را تک شاخ (یونیکورن) کرد، راهی می یافتیم برای آنکه آن را به شکل تک شاخ درآورد و ترند کنیم. آنطور که نیویورک تایمز گزارش کرده، این قضیه شامل غذاها از جمله فراپاچینوی تک شاخ استارباکس، بیگل ها و حتی نان تست و سالاد می شود. مدتی بود که نمی شد به صفحه اینستاگرام کسی نگاه کنید و تصویری با هشتگ #unicorn نبینید. حتی آرایش تک شاخی هم همه جا دیده می شد. در آوریل ۲۰۱۷، مجله الور بهترین محصولات تک شاخی آرایشی را معرفی کرد!
مد تک شاخ هنوز هم در فروشگاه هایی مانند Forever 21 ترند است و هدبند، چوکر و حتی بیکینی هایی با طرح تک شاخ در این فروشگاه ها عرضه می شود. با این حال، لیندزی کامینز که مدیرعامل Winq، اپلیکیشن نظرسنجی اجتماعی، است می گوید که به نظر می رسد جنون تک شاخ در حال کمرنگ شدن است. با قضاوت از روی نظرسنجی ها وینک، تک شاخ تا سال ۲۰۱۸ دیگر مد نخواهد بود.
 
 resized_9989_599
 

همه چیزهای فیک و تقلبی! (البته فقط در آمریکا)

کیف، پوشاک، لوازم آرایشی و همه چیزهایی که فیک هستند، تا سال ۲۰۱۸ از دنیای فشن حذف خواهند شد. گزارشی از اتحادیه بین المللی مبارزه با تقلب اظهار می دارد که اخیراً محموله هایی به ارزش ۱٫۷ میلیارد دلار در مرزهای آمریکا توقیف و مصادره شده اند. خرید آیتم های تقلبی فقط شامل سود کردن و گول زدن کسی نمی شود. خریدن این آیتم ها می تواند پیامدهای جدی داشته باشد و جرم کار کشیدن از کودکان و قاچاق انسان را به همراه داشته باشد.
کالای تقلبی دلارهای مالیاتی را از کشور آمریکا خارج می کند و به کسب و کار های قانونی و محلی آسیب می زند. شهروندان واقعی کالای فیک نمی خرند، بلکه از وبسایت هایی مانند The Real Real و Tradsey کالاهای اصل برندهای شنل، لوئی ویتون و سن لوران را با تخفیف های بالا می خرند. این کالاها فقط برای مدت کوتاهی استفاده شده اند و یا حتی هنوز برچسب قیمت دارند.
 
 ۲
 

سبک بوهمی برای سفر

کوری وارگا که وبلاگ «می تونی بری سفر» را می نویسد، معتقد است که تیپ شیک بوهمی برای سفر که در حال حاضر اینستاگرام را پر کرده است، تا سال ۲۰۱۸ از مد می افتد. وی می گوید: «من به شدت بر این باورم که بیشتر تیپ های بوهمی اینستاگرامی تا سال ۲۰۱۸ دیگر ترند نخواهند بود.» او پیش بینی می کند که این تیپ به تیپ جیپسی ساحلی ارتقا خواهد یافت. همه آن تاپ های روستایی و پیراهن های سوزن دوزی و قلاب دوزی تا قبل از پایان سال، ناپدید خواهند شد. تیپ جیپسی ساحلی شامل تیپ بوهمی ترکیب شده با تیپ ساحلی می شود که از سفرهای جهانی به مقاصد ساحلی الهام گرفته شده است.
ویژگی های این ترند شامل همه رنگ های رنگین کمان در ترکیب با حس و حال ساحلی و موج سواری می شود. وی همچنین پیش بینی می کند که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ شاهد ترندهای آینده گرایانه خواهیم بود که مشخصاً متکی بر پارچه هایی با کیفیت های بهتر خواهد بود که استفاده بلندمدت و بازیافت را ارتقا می دهند.
 
وقتی از او می پرسیم ترند بزرگ بعدی چیست، در جواب می گوید: «تأثیرگذاران فشن در حال حاضر تمرکز خود را به سوی مدهای گرمسیری سوق داده اند که با رنگ های شاد، طرح های گرمسیری و طرح ها و موتیف ها تعریف می شود. می توانید نشانه های آن را از طرح هایی که از طبیعت گرفته شده اند، مانند برگ ها، گل ها و دیگر عناصر طبیعت ببینید.»
 
 ۷۲b3cd093e070852ba578d37789d1bd3--maxi-outfits-boho-maxi-dresses
اگر تا به اینجا این لیست را خوانده اید و به این نتیجه رسیده اید که بر اساس این مقاله همه لباس های کمدتان را باید دور بیندازید و نصف عکس های اینستاگرام تان را پاک کنید، توصیه ما این است که این کار را نکنید. با آنکه پاکسازی کمد لباس از پوشاک قدیمی کار خیلی خوبی است، ولی ما می گوییم لباس های مورد علاقه خود را نگه دارید.
 
تاپ روستایی تان را تا کنید و تیشرت های نوشته دار خود را جمع کنید و همه کفش های دردناک تان را یک جا بگذارید تا شاید در آینده به دردتان بخورند. در نهایت به این جمله خواهیم رسید که «مد هر چند سال یک بار خود را تکرار می کند» و دوباره و به وقتش همه این لباس های مورد علاقه تان را از ته کمد در آورده و از نو آنها را خواهید پوشید.
منبع: برترین ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا