خراسان

کارخانه کاشی طوس فعالیت خود را از سر گرفت

خبرگزاری فارس: کارخانه کاشی طوس فعالیت خود را از سر گرفت

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان از وصل مجدد گاز کارخانه کاشی طوس با قسط‌بندی و فعالیت مجدد این کارخانه به همراه سرکار آمدن کارگران از ابتدای تیرماه خبر داد.

 

عطا متین‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قوچان اظهار کرد: کارخانه کاشی طوس مشغول به فعالیت بوده و طبق توافقات انجام شده مدیران کارخانه با نماینده کارگران 50 درصد حقوق در هر ماه پرداخت می‌شود و در خلال کار با فروش بهتر محصولات مطالبات گذشته نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه از اوایل تیرماه فعالیت مجدد خود را آغاز و به تعهد پرداخت 50 درصد حقوق نیز در پایان این ماه عمل کرده است، گفت: کماکان مدیران کارخانه به دنبال دریافت تسهیلات 5 تا 7 میلیارد تومانی برای رونق کارخانه هستند که درخواست خود را به بانک نیز داده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با یادآوری این مطلب که گاز این کارخانه وصل و تاکنون یک قسط آن نیز پرداخت شده است، تصریح کرد: همه کارگران کاشی طوس حتی کسانی که درخواست بیمه بیکاری موقت ارائه دادند دوباره به سرکار بازگشتند مگر افرادی که درخواست عدم همکاری داده بودند.

متین‌فر با اشاره به وضعیت کارخانه دوچرخه این شهرستان نیز بیان کرد: این کارخانه در 6 ماه اول سال 93 حقوق‌ها را دیر پرداخت کرده و تعدیل نیرویی نیز در پایان سال 92 داشت که به تدریج با شکایت کارگران احکامی در زمینه‌های مختلف از جمله توقیف اموال صادر شد.

وی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته برخی کارگران قراردادی که در سال‌های قبل قراردادشان تمام یا اخراج شده بودند طی شکایتی حکم توقیف اموال را گرفتند، تأکید کرد: طی حکم صادره از سوی اجرای احکام دادگستری قوچان حدود 200 دستگاه دوچرخه به عنوان طلب کارگران از کارخانه دوچرخه‌سازی خارج شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه این کارخانه در حال حاضر مشغول به فعالیت و تولید دوچرخه است، یادآور شد: دو هفته پیش نیز با فروش تعدادی از تولیدات کارخانه 50 درصد از میزان فروش بابت حقوق معوقه به حساب کارگرها واریز شد که برای هر نفر حدود 7 میلیون ریال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا