مشهد

کارگاه تولید مواد لبنی غیربهداشتی در مشهد کشف و توقیف شد

معدوم سازی گوشت

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: کارگاه تولید مواد غیربهداشتی در مشهد شناسایی و مواد آن نیز معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سرهنگ حمید رزمخواه ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در بحث ایجاد امنیت 25 دستگاه باید دست به دست هم بدهند تا امنیت کامل برقرار باشد که یکی از این دستگاه‌ها رسانه‌ها هستند و پلیس آگاهی هم به عنوان متولی این امر در بحث برخورد با سرقت، جرایم خشن، جرایم خطرناک، باندها و سرقت‌های سریالی بوده است.

وی افزود: امسال پلیس آگاهی برخورد جدی‌تری با سارقان جرایم خشن دارد و قطعاً حذف مالخر و مالخری در کاهش سرقت‌های بزرگ نقش بسیار مهمی دارد و در این رابطه برخوردهای پلیس با متخلفان این نوع جرم‌ها شدیدتر می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در رابطه با مکان‌های وقوع جرایم خشن، خاطرنشان کرد: جرایم خشن معمولاً در نقاط کور و تاریک به وقوع می‌پیوندد و این گونه موارد موضوع به شرکت برق اعلام می‌شود تا در اسرع وقت کار روشنایی این مناطق انجام شود.

رزمخواه تصریح کرد: مشهد مقدس جزو خط قرمزهای پلیس آگاهی خراسان رضوی و قوه قضائیه استان بوده و در یک ماه گذشته 6 درصد افزایش کشفیات را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری به موضوع مقابله با کالا و ارز تأکید داشتند و اقدامات زیادی در فروردین ماه امسال صورت پذیرفته که در این رابطه در بحث کشف سیگار خارجی 14 هزار و 900 پاکت و افزایش 360 درصدی، لوازم بهداشتی و آرایشی 5 هزار و 179 عدد و افزایش 222 درصدی، البسه قاچاق 4 هزار و 868 سوب و افزایش 48 درصدی، کود شیمیایی 120 کیلوگرم و افزایش 50 درصدی، انواع دارو 225 هزار و 55 عدد و افزایش 308 درصدی و 3 باند قاچاق و افزایش 50 درصدی بوده که ارزش ریالی آنها 364 میلیارد و 762 میلیون و 310 هزار ریال بوده که این مورد نیز با افزایش 600 درصدی همراه بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در ماه نخست سال گذشته هم 3 هزار و 241 پاکت سیگار خارجی، هزار و 606 عدد لوازم بهداشتی و آرایشی، 3 هزار و 282 سوب البسه قاچاق، 80 کیلوگرم کود شیمیایی، 55 هزار و 95 عدد انواع دارو و 2 باند قاچاق کشف شده بود.

رزمخواه گفت: یک ماه پیش سه سارق از جنوب کشور با یک دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه موتور سیکلت به مشهد آمدند و بانک‌ها را به عنوان سوژه سرقت‌های خود انتخاب کردند و در یکی از این موارد سارقان چرخ خودرو یک شهروند را پنچر می‌کنند و در زمان تعویض لاستیک توسط صاحب خودرو پول‌های داخل ماشین به سرقت می‌رفت که در این رابطه سه سارق به نام‌های جکال، حمزه و عمار شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه این سارقان 133 سکه تمام بهار آزادی، 10 هزار دلار ارز، 700 میلیون تومان وجه نقد و 200 گرم انواع طلاجات و جواهرات کشف و ضبط شده و سارقان تا این لحظه به هفت فقره سرقت اعتراف کردند که هم‌اکنون در حال ادامه تحقیقات هستیم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه پرونده‌ها تا زمان کشف مختومه نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: پرونده‌ها در پلیس آگاهی تا زمانی که کشف نشوند بسته نمی‌شوند و به طور مثال در سال 1388 دختری به نام فریده از منزل متواری شده و به همراه پسری به نام مصطفی اقدام به فرار می‌کند و پس از بازگشت به منزل خانواده‌اش به دلیل اینکه فرزندشان لکه ننگی برایشان بوده تصمیم به قتل او می‌گیرند و مصطفی و فریده توسط پدر و بستگان فریده به قتل می‌رسند.

رزمخواه عنوان کرد: در این پرونده تحقیقات لازم توسط کارگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی صورت پذیرفت و جبار که پدر فریده بوده شناسایی و دستگیر شد و وی با نام‌های مختلف در چندین مکان سکونت داشت که نهایتاً بازداشت شد، همچنین 5 متهم دیگر نیز که عموها و اقوام فریده بودند هم در زمان وقوع جرم دستگیر شده بودند.

وی بیان کرد: در موردی دیگر موضوع آدم‌ربایی به پلیس آگاهی خراسان رضوی گزارش شد و اعلام شد که شخصی به نام علی به گروگان گرفته شده و در تحقیقات صورت گرفته مخفیگاه علی شناسایی شد و مشخص شد که موشوع آدم‌ربایی سوری بوده و علی به جهت فرار از دست طلبکاران خود این نقشه را کشیده و تاکنون 77 شاکی مالی داشته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: در یک ماه گذشته تعدادی پرونده به شعبات آگاهی استان واصل شده که یک نمونه آن سرقت تلفن همراه و وجود نقد در تاکسی بوده و ترددهای سارقان با طعمه گذاری کارگاهان پایگاه شمال رصد شد و دو سارق به نام‌های حسین و جواد شناسایی و دستگیر شدند  و حسین به مسافرکش نمایی اعتراف کرد و این طریق اقدام به سرقت کی‌کرده است و تاکنون پنج مالباخته این دو نفر را شناسایی کردند.

رزمخواه با اشاره به موضوع شناسایی سارقان سابقه‌دار، گفت: با هماهنگی سازمان زندان‌ها، سارقان سابقه‌دار شناسایی شدند و فردی به نام حجت که مشابه جرم حسین و جواد را مرتکب شده بود شناسایی شد و وی به 9 فقره سرقت اعتراف کرده است.

وی با اشاره اینکه در پرونده‌ای دیگر شخصی به نام جواد جعل مدارک پزشکی و غیره را داشته که مخفیگاهش شناسایی شده، افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با هماهنگی مقام قضائی به این مکان مراجعه کردند و در آنجا مُهر و موارد مرتبط با معافیت پزشکی کشف و ضبط شد و وی نیز دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به تخلف سارق مأمور نما، گفت: در یک پرونده دیگر فردی که خودش را مأمور نیروی انتظامی و دادگستری معرفی کرده بود به تبعه‌های خارجی می‌‎گفت که اگر نمی‌خواهی دستگیرت کنم باید به من پول بدهی و در این رابطه مبالغ 11 میلیون تومانی و یک میلیون و 400 هزار تومانی را دریافت کرده بود و این شخص که صمد نام داشت شناسایی و دستگیر شد و وی 8 فقره کلاهبرداری و سرقت را در پرونده خود دارد که این جرم‌ها را در استان‌های خراسان رضوی و مازندارن مرتکب شده بود.

رزمخواه تصریح کرد: در پرونده‌ای دیگر شخصی به نام رضا که سابقه‌دار بوده شناسایی و دستگیر شد که آخرین کلاهبرداری‌اش پنج میلیارد ریال بوده و وی به جرم خود اعتراف کرد و جهت پیگیری پرونده‌اش امروز به تهران اعزام می‌شود.

وی تأکید کرد: در یک پرونده دیگر کارگاه تولید مواد غیربهداشتی شناسایی شد که در این مکان مواد لبنی بسته‌بندی می‌شد و در سطح شهر توزیع شد و در این رابطه سرکرده این گروه به نام وحید به همراه دو همدست دیگرش دستگیر شدند و این مواد نیز معدوم شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به موضوع سرقت‌های مشابه از خانواده پژو، خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته سرقت خودروی خانواده پژو افزایش داشته و کارگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی اطراف بیمارستان امام رضا(ع) را به صورت شبانه‌روز تحت کنترل داشتند و دو روز پیش یک سارق سابقه‌دار به نام مهدی شناسایی شد و وی در همان محل به جرم خود و همدستش سعید اعتراف کرد و طی بازرسی از مخفیگاه سارقان چند مورد ضبط ماشین، لاستیک خودرو، کیف زنانه، حشیش و مشروبات الکلی شناسایی شد و وی به همراه چهار همدستش دستگیر شدند که خبرهای تکمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.

رزمخواه مهم‌ترین برنامه‌ سال 95 پلیس آگاهی خرسان رضوی را بحث پیشگیری از وقوع جرایم اعلام کرد و گفت: اقدامات پلیس در بحث پیشگیری از جرایم از دو ماه دیگر اجرایی می‌شود و در این رابطه ارائه آموزش‌های لازم به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 9 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا