مشهد

کاشت بیش از۲۵ هزاربوته انواع گل در مشهد

بیش از۲۵هزار بوته انواع گل های فصلی و دائمی در بوستان ها و میادین حریم رضوی کاشته شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت: فضای سبز شهری در ارتقاء روحیه و نشاط شهروندان تاثیر بسزایی دارد، در همین راستا بررشد کمی و کیفی خدمات ارائه شده و حفظ و نشاط بخشی به سیمای شهر توجه خاص تری می شود.

 نعمتی افزود: به دلیل اینکه منطقه ثامن به جهت وجود امام رضا(ع)، در کانون توجهات میلیون ها نفر زائر و شیفتگان اهل بیت قرار دارد، لذا ارائه انواع خدمات شهری در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

 وی با اشاره به تشرف بیش از۴میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر امسال به مشهد گفت: در چنین مناسبت هایی که حجم بالایی از جمعیت به منطقه وارد می شود، بعضا ناگزیر از نیاز به مرمت، واکاری و کشت مجدد گونه های گیاهی به منظور حفظ تراکم مناسب و شادابی سطح سبز موجود هستیم.

 شهردار منطقه ثامن افزود: در همین راستا و علی رغم محدودیت های موجود از لحاظ ترافیکی و همچنین دشواری حمل گونه های گیاهی در معابر منتهی به حرم مطهر، در آخرین روزهای ماه صفر و در آستانه ماه ربیع الاول و اعیاد مبارک این ماه، بیش از۲۳هزار بوته انواع گل فصلی و دائمی در بوستان ها، فلاورباکس ها و میادین حریم رضوی کاشته شد.

وی ادامه داد:این گونه های گیاهی شامل بالغ بر۱۷ هزاربوته انواع گل از قبیل همیشه بهار،داوودی، کلم تزیینی و همچنین ۹ هزار بوته شمشاد سبز بوده که در میادین، بوستان ها،گلدان ها و پرتابل سطح منطقه به کار رفته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا