خراسان

کاشت 18 هزار اصله زیتون در بردسکن

55889 

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه بردسکن تنها شهرستان در سطح استان خراسان رضوی است که به‌صورت انبوه زیتون کاشت نموده است، گفت: در شهرستان بردسکن 18 هزار اصله زیتون کاشت شده است.

 

حمیدرضا حاجی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: شهرستان بردسکن در منطقه‌ای خشک واقع‌ شده است که باید با برنامه‌ریزی در بحث بهره‌وری آب و الگو کاشت بر اساس آب موجود منطقه حرکت کنیم.

وی افزود: شهرستان بردسکن دارای 13 هزار و 500 بهره‌بردار بخش کشاورزی در مساحتی بالغ‌بر 7 هزار کیلومتر مربع در 40 هزار هکتار سطح زیر کشت با 578 منبع آبی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: جهت الگو کاشت و صرفه‌جویی در مصرف آب به‌عنوان اولین شهرستان در سطح استان خراسان رضوی کاشت سنجد را در دستور کار قرار داده‌ایم که نیاز به آب کمتری دارد.

وی با بیان اینکه بردسکن تنها شهرستانی است در سطح استان که به‌صورت انبوه زیتون کاشت نموده است، گفت: در شهرستان بردسکن 18 هزار اصله زیتون کاشت شده است.

حاجی‌نژاد به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی، کشاورزی است که در این چند سالی که مقام معظم رهبری تأکید بیشتری بر روی تولیدات داخلی داشته‌اند ازاین‌رو در شهرستان بردسکن روی این موضوع در بخش کشاورزی بسیار کار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

دکمه بازگشت به بالا