خودرو

«کامارو»؛ از نوستالژی دهه ۶۰ تا ساخت قدرتمندترین کاماروی تاریخ + عکس

شورولت کامارو

بعد از انقلاب ورود شورولت کامارو ــ یکی از مدلهای رؤیایی اسپرت‌سواران دهه ۶۰ ــ به ایران با نشیب و فراز فراوان همراه بوده است؛ حال در آستانه سال ۲۰۱۷ کمپانی شورولت از مدل استثنایی ۶۴۰ اسب بخاری خود با گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نوستالژی کاماروی قدرتمند ۸ سیلندر، فضای ذهنی بسیاری از پدرها و پدربزرگها را اشغال کرده است؛ خودروی اسپرت ۸ سیلندری که مظهر قدرت و شتاب در میان خودروهای دهه ۱۳۶۰ بود؛ گرچه تلاقی زمان اوج این خودرو با شرایط انقلاب و جنگ ــ و به تبع آن قطع رابطه با امریکا ــ این خودرو را به خودرویی خاص تغییر داده بود. این مدل از کامارو، کمی پیش از انقلاب رونمایی شد و به سرعت جای خود را میان اسپرت‌سواران باز کرد. ورود خودروهای امریکایی بعد از انقلاب با فراز و نشیب و حرف و حدیث فراوان همراه بوده است.

اکنون در آستانه سال ۲۰۱۷ میلادی، شورولت از قدرتمندترین کاماروی تاریخ رونمایی کرد. این مدل بهبود قابل توجه ۶۰ اسب بخاری را نسبت به مدل قبلی تجربه می‌کند. پیشرانه این خودرو، شامل یک موتور ۸ سیلندر V  شکل با حجم ۶٫۲ لیتر و قدرت ۶۴۰ اسب بخار است که گشتاور ۸۶۸ نیوتون متر را به ارمغان می‌آورد و شتاب صفر تا ۹۶ این خودرو را به تنها ۳٫۴ ثانیه تقلیل داده است.

از نکات خاص این خودروی خاص می‌توان به سامانه گیربکس آن اشاره کرد. انتقال نیرو در ZL1 2017 به‌صورت استاندارد توسط گیربکس ۶ سرعته دستی انجام می‌شود؛ اما جدیدترین جعبه دنده جنرال‌موتورز ــ که گیربکسی ۱۰ سرعته است و عملکرد فوق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورد ــ نیز برای این مدل قابل سفارش است.
 قابلیتهای فنی این خودرو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

ترکیب موتور جلو / محور عقب / ۲ در کوپه / ۴ نفره
پیشرانه V8 / 6.2 لیتر / OHV / 16 سوپاپ
قدرت ۶۴۰ اسب بخار معادل ۴۷۷ کیلووات
گشتاور ۶۸۶ نیوتون متر
گیربکس ۶ سرعته دستی / ۱۰ سرعته اتوماتیک
وزن خالص ۱۷۴۹
فاصله بین دومحور ۲۸۱ سانتیمتر
طول/عرض/ارتفاع ۴٫۷۸ / ۱٫۹۰ / ۱٫۳۵ متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳٫۴ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۱۳ (تقریبی)
قیمت پایه تخمینی  ۶۰ هزار دلار

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا