مشهد

کاهش اعضای شوراها کار کارشناسی‌شده‌ای نبود/ دولت شوراها را به سمت دولتی شدن پیش می‌برد

خبرگزاری فارس: کاهش اعضای شوراها کار کارشناسی‌شده‌ای نبود/ دولت شوراها را به سمت دولتی شدن پیش می‌برد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، کاهش تعداد اعضای شوراها را کار غیر کارشناسی و بدون عملکرد مثبت عنوان کرد.

 

محمدحسین جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به مصوبه قبلی مجلس در رابطه با افزایش تعداد اعضاء شوراها آن را کاری کارشناسی شده و با هدف بهبود عملکرد عنوان نمود و افزود: برخلاف مصوبه قبلی که باعث افزایش بهبود راندمان شهری شد، مصوبه کاهش اعضاء شوراها کار کارشناسی شده‌ای نیست.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی نمایندگان با بررسی و کارشناسی چندین ساله به این نتیجه رسیده بودند که باید تعداد اعضاء افزایش یابد، افزود: متأسفانه مطرح شدن به یکباره این موضوع در این دوره کار غیر کارشناسی و بدون پیشبرد اهداف شهری بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه با کاهش تعداد اعضا به هیچ‌کدام از این اهداف نخواهیم رسید افزود: مشکل شورای شهر با کاهش تعداد اعضا برطرف نمی‌شود.

جهانبخش در رابطه با تأثیر این مصوبه بر انتخابات اظهار کرد: شوراهای اسلامی انتخابات خانه به خانه است و مردم به شخصی رأی می‌دهند که گزینش شده است. مردم با آگاهی کامل به پای صندوق‌های رأی می‌روند در واقع کاهش اعضای شوراها تأثیر چندانی بر انتخابات و انتخاب مردم ندارد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت در چند سال گذشته افزود: با توجه به حجم بالای کاری شوراها و در زمانی که دولت باید به سمت افزایش اختیارات شوراها پیش برود متأسفانه با مطرح کردن این مسائل به دنبال کاهش وظایف شوراها و پیش بردن شوراها به سمت دولتی شدن است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه همیشه دولت‌ها درصدد پیشبرد اهداف با سودرسانی به کشور هستند اظهار داشت: این دولت بر خلاف دولت‌های قبلی به جای اینکه اختیارات شوراها را افزایش دهد به دنبال کاهش اختیارات و دولتی کردن شوراهاست و این سیاست غیر کارشناسی شده و مخالف با بحث واگذاری اختیارات به شوراها است.

براساس مصوبه مجلس که به تائید شورای نگهبان نیز رسیده است، اعضای شورای شهر مشهد از 25 نفر به 15 نفر عضو اصلی و 10 نفر عضو علی البدل کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا