خراسان

کاهش بارندگی در خراسان‌رضوی همچنان محسوس است‌

دانشگر آبفای خراسان رضوی

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی گفت: آمارها نشان از این دارد که میزان بارندگی از ابتدای امسال در خراسان رضوی ۱۸۳ میلی‌متر بوده و این در حالی است که در مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۸۹ میلی‌متر بوده و بارندگی‌ها همچنان در حال کاهش است.

محمد دانشگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بارندگی‌های بهاری اکثرا تأثیر روی چشمه‌ها و قنات‌ها داشته و با توجه به اینکه منابع تأمین آب روستایی خراسان رضوی چاه‌های عمیق و نیمه عمیق هستند تأثیر زیادی در این زمینه ندارد.

وی بیان کرد: همچنین باید در نظر داشت که ما دچار کمبود بارندگی نیز بوده و از ابتدای امسال میزان بارندگی در خراسان رضوی ۱۸۳ میلیمتر بوده که این میزان در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۸۹ میلی‌متر و در طول دوره آماری ۱۹۰ میلی‌متر بوده و امید می‌رود در طول ماه‌های آینده این کمبود جبران شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هنوز برای مشکلات آب‌رسانی در ماه‌های تابستان برنامه‌ریزی نشده  و  با توجه به روند افزایش دمای کنونی اقدامات مربوط به این حوزه از اواسط ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

دانشگر تأکید کرد:  در سال گذشته کمبودهایی که در تابستان با آن مواجه بودیم سبب شد که آب‌رسانی به ۴۱ روستا با تانکر در فصل تابستان انجام شود که امید می‌رود این میزان در طول تابستان امسال با توجه به پروژه‌هایی آب‌رسانی روستایی که به انجام رسیده‌اند کاهش داشته باشد.

وی بیان کرد: در طول سال گذشته تنش آبی زیادی نداشتیم اما در برخی از مناطق استان مانند بخش صالح آباد تربت جام کمبودهای زیادی وجود داشت که امید می‌رود امسال مشکلات کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا