خراسان

کاهش سود تسهیلات مسکن را دنبال می کنیم

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ کاهش نرخ سود تسهیلات سپرده های بانکی گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن را به شدت دنبال می کنیم.

کاهش سود تسهیلات مسکن را دنبال می کنیم
 
به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان افزود: اگر به جوانی که دنبال تهیه خانه است تسهیلات ارزان قیمت بدهند ترغیب می شود به جای اجاره خانه، مسکن بخرد.
وی اظهار کرد: همانگونه که در زمینه خرید خودرو با وامی که به خریداران داده شد تولید کنندگان خودرو را نجات دادند این طرح را در حوزه مسکن هم می توان با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن اجرا کرد و جامعه را برای تامین مسکن از راه سرمایه گذاری در خرید مسکن تحریک نمود.
وی گفت: با ابلاغ کاهش نرخ سود تسهیلات سپرده ها، نرخ سود تسهیلاتی که قرار است به صنایع داده شود نیز باید کاهش یابد.
رشیدیان افزود: در جلسه هفته آینده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بانکها عملکرد خود را در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه خواهند کرد.
وی اظهار کرد: از طریق صندوق توسعه ارزی و ملی نیز بیش از 300 میلیون دلار ارز واحدهای تولیدی استان تامین شده که نکته مهمی است.
وی گفت: در طرحهای اقتصادی روستاها 200 میلیارد ریال پروژه مصوب در صندوق کارآفرینی وجود دارد که در سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از ایشان خواسته شد سهم استان خراسان رضوی را افزایش دهند.
استاندار خراسان رضوی افزود: بقیه بانکها را هم باید همراه کرد تا مشکلاتی که از سالیان قبل در اثر رکودها و تحریمها با آنها مواجه بودیم حل شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا