مشهد

“کاهش قدرت خرید” دامن‌گیر خرید شب عید مشهدی‌ها شد

بازار وکیل شیراز

بازار شب عید در مشهد امسال هنوز آن رنگ و بوی سال‌های قبل را ندارد و شاید بهتر باشد تمهید بهتری از سوی مسئولان برای این ایام اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، کم کم به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و بازار در این روزها تب و تاب خاصی پیدا کرده است؛ به هر گوشه شهر که مراجعه می‌کنی بویی از نوروز به مشام می‌رسد و شاید البته بیشتر فروشندگان و نه مردم در تب و تاب هستند تا سال جدید خوبی را رقم بزنند.

اما در این میان آنچه دغدغه بخش عظیمی از مردم بوده،‌ قیمت‌هایی است که در این ایام سر به فلک کشیده است و از سوی دیگر شاید خیلی استقبالی هم از سوی مردم در این ایام نشده باشد. گشت و گذاری در بازارهای مشهد داشته‌ایم تا از وضعیت خرید مردم در شب عید و همچنین میزان رضایت آنها از قیمت‌ها پرس و جویی داشته باشیم.

قیمت‌های نجومی

محسن. ر یکی از شهروندان مشهدی است که برای خرید به یکی از بازارهای هسته مرکزی مشهد مراجعه کرده، وی معتقد است: امسال بازارها خلوت‌تر از همیشه هستند و احساس می‌کنم قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و این مسئله کمی نگران‌کننده است و کاش مسئولان در ایام منتهی به عید تمهیدی برای افزایش قدرت خرید مردم می‌دیدند.

عیدی‌های بی‌فایده

عباس حسینی، کارمند یکی از ادارات دولتی در استان بوده و این روزها ایام بازنشستگی را پشت سر می‌گذارد. وی نیز نظر مشابهی دارد و معتقد است: با اینکه هر سال مبلغی از سوی دولت به عنوان عیدی به کارمندان شاغل و بازنشسته تعلق می‌گیرد اما واقعا حتی با وجود تزریق این عیدی هم هزینه‌ها سر به فلک کشیده است و جوابگوی نیازهای ما نیست.

وی بیان می‌کند: سال‌های قبل در این ایام بازار خیلی شلوغ‌تر بود اما حضور کمرنگ مردم به نظرم بیانگر این است که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و عمدتاً مشتریان به دنبال اجناس تخفیف‌دار هستند و یا اینکه به مغازه‌های خاصی سر می‌زنند.

شلوار ۳۸ تومانی

یکی از پدیده‌هایی که این روزها در مشهد متعدد شده، تکثر و تعدد مغازه‌های فروش شلوارهای ۳۸ هزار تومانی است که توجه مرا به خود جلب می‌کند که بیشتر از سایر مغازه‌ها دارای مشتری هستند.

فرید. ب یکی از فروشندگان این مغازه‌ها درباره علت مراجعه بهتر مردم به این دست مغازه‌ها می‌گوید: به‌هرحال تلاش کرده‌ایم تا با توجه به قدرت خرید مردم، اجناس خود را ارزان‌تر بفروشیم و شاید از این طریق بخش بیشتری از مردم با لباس نو به سراغ ایام نوروز بروند.

اختلاف قیمت‌ها

یکی از شهروندان مشهدی که تمایلی به ذکر نامش ندارد می‌گوید: متاسفانه نظارت‌ها در ایام منتهی به نوروز کمتر می‌شود و از سوی دیگر با کمال تاسف باید عنوان کنم که همه به فکر جیب خود هستند و محصولات مشابه معمولا با قیمت‌های متفاوتی از سوی عرضه کنندگان ارائه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در این ایام عنوان می‌شود که نظارت‌ها بیشتر شده است اما باور کنید اصلاً برای مردم این نظارت‌ها ملموس نیست و از سوی دیگر مردم حوصله و وقت ندارند که اگر تخلفی را مشاهده کنند مسئولان را در جریان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا