مشهد

کاهش میانگین سرعت خودروها در معابر شهر مشهد

download

در حال حاضر مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد بعد از شهر تهران بزرگترین و مجهزترین مرکر کنترل ترافیک کشور است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه با انجام برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی میانگین سرعت خودروها در معابر شهر مشهد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، سید مهدی امامی میبدی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد کاهش تصادفات منجر به فوت است که در این راستا اقداماتی انجام شده است.
وی افزود: در سال ۸۴ تعداد افراد فوت شده ناشی از تصادفات رانندگی در مشهد ۴۷۴ نفر بود که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده این تعداد در پایان سال ۹۵ کاهش و به ۲۵۴ نفر رسیده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تلاش برای ارتقای فرهنگ رانندگی در شهر مشهد تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این حوزه دسترسی به پلاک و شماره همراه رانندگان پرخطر و متخلف و ارسال پیامک به آنان است.
امامی میبدی اضافه کرد: تا قبل از ارسال این پیامک میانگین سرعت وسایل نقلیه در شهر مشهد به ۱۰۰ کیلومتر هم می‌رسید و این درحالی است که سرعت مطمئنه در شهر نباید از ۸۰ کیلومتر تجاوز کند.
وی گفت: با ارسال پیامک و انجام اقدامات فرهنگی در حال حاضر میانگین سرعت وسایل نقلیه در مشهد کاهش پیدا کرده و این خود سبب کاهش تصادفات شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین در ادامه به فعالیت مرکز کنترل ترافیک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد بعد از شهر تهران بزرگترین و مجهزترین مرکر کنترل ترافیک کشور است.
امامی میبدی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های این مرکز به صورت هوشمند انجام می‌شود و همچنین معابر سطح شهر نیز از این مرکز رصد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا