خراسان

کاهش ۱۲ درصدی طلاق در خراسان رضوی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: برای اولین بار پس از انقلاب در چهار ماهه ابتدای سال جاری طلاق ۱۲٫۱ درصد در خراسان رضوی  کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سید جواد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به کاهش طلاق در خراسان رضوی، اظهار کرد: در گذشته رتبه اول طلاق را در کشور داشته‌ایم، اما در حال حاضر به رتبه هشت رسیده‌ایم.
وی با اشاره به این که  «۷۷ هزار فقره وام ازدواج با کارمزد چهار درصد درسال ۹۵ داده‌ایم»، خاطرنشان کرد: دستور داده شده به تمام متقاضیان وام ازدواج تا پایان شهریور ماه وام تعلق بگیرد تا کنون ۲۵ هزار متقاضی داشته‌ایم اما ۳۳ هزار فقره وام داده‌ایم یعنی ۸ هزار فقره وام بیشتر از تعداد متقاضیان پرداخت شده است که از آنها برای متاقضیان سال‌های گذشته استفاده می‌شود. 
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: دولت درشرایط بدی کشور را تحویل گرفت اما هنگامی که کارآمدی و تدبیر در دستور کار قرار بگیرد شاخص‌ها ارتقاء پیدا می‌کند. عملکرددولت، عملکردقابل دفاعی بوده است همانگونه که شاهد بودیم در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری از عملکرد دولت به صورت جدی انتقاد وجود نداشت.
حسینی یادآور شد: دولت در عرصه‌های مختلف توفیق داشته است اما جامعه از برخی  از این توفیقات آگاهی ندارد یکی از این عرصه‌ها آموزش و پرورش است. به طور مثال ۵۵ پروژه شامل ۳۶ مدرسه، ۵ سالن ورزشی و … با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در خراسان رضوی به بهره‌برداری  رسیده است. 
وی ادامه داد: کاهش ظرفیت مدارس در حاشیه شهر از سه شیفت به دو شیفت و کاهش تعداد نرم دانش‌آموزان از متوسط ۴۵ نفر به ۳۵ نفر از دیگر توفیقات دولت تدبیر وامید می‌باشد. 
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه «در هفته دولت ۱۳۱۷ پروژه در استان افتتاح خواهند شد»، تصریح کرد: ارزش این پروژه‌ها ۱۵۴۵ میلیارد تومان است که سهم آموزش و پرورش  از این پروژه‌ها ۶۵ طرح به ارزش ۲۵ میلیارد تومان می‌باشد
 وی با بیان اینکه « آموزش و پرورش استان در حال اجرای ۱۸ پروژه برای سال جاری  است»، عنوان کرد: این پروژه ها شامل ۱۵ مدرسه، دو استخر و یک سالن ورزشی هستند. 
حسینی افزود: تمرکز زدایی، رشد جشنواره‌ها، افزایش مسائل اعتقادی و دینی دانش‌ آموزان و… را در دولت تدبیر و امید شاهد بوده‌ایم.
وی عنوان کرد: برای اولین بار وزیر آموزش و پرورش با رای بالا و از درون سازمان آموزش و پرورش انتخاب شده است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه «در سال گذشته ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده است»، گفت: در حالی که ما ۸٫۱ درصد جمعیت کشور را داریم اما ۱۶ درصد اشتغال کشور طی سال گذشته در خراسان رضوی محقق شد. 
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری یک هدف‌گذاری رویایی در زمینه اشتغال انجام داده‌ایم و می‌خواهیم ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا