مشهد

کاهش 25 درصدی فوت بر اثر تصادف با اتوبوس در مشهد

خبرگزاری فارس: کاهش 25 درصدی فوت بر اثر تصادف با اتوبوس در مشهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی از کاهش 25 درصدی فوتی‌های تصادف با اتوبوس و 40 درصدی مجروحان این‌گونه حوادث در مشهد خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمیدرضا گرایلی در هفتمین همایش تجلیل از اتوبوس‌رانان نمونه فاقد تصادفات شهر مشهد که در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، از فوت بیش از 17 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: بر این اساس می‌بینیم که هر روز به تعداد یک هواپیمای مسافربری در اثر سوانح و حوادث رانندگی کشته می‌شوند.

وی با اشاره به خسارت‌های مالی و جانبی این رخداد تلخ افزود: شاید این میزان خسارت 10 برابر بیشتر از تلفات جانی باشد که شکستگی‌ها، نقص عضوها و معلولیت‌های جسمی خود را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» تصریح کرد: اقدام و عمل کردن به موضوع اقتصاد مقاومتی در بحث اتوبوس‌رانی در همین جا مشخص می‌شود که با اندکی ملاحظه و رعایت قوانین می‌توان از بروز خسارت‌های جانی و مالی شدید در جامعه جلوگیری کرد.

گرایلی ادامه داد: هر قدمی برداریم که جان انسانی نجات پیدا کند، اقدامی ارزنده است؛ چراکه قیمت جان آدمی را نمی‌توان محاسبه کرد.

وی با ابراز خرسندی از کاهش چشم‌گیر میزان تصادفات اتوبوس‌ها در سطح شهر مشهد خاطرنشان کرد: آمار فوتی‌های تصادف با اتوبوس از 16 مورد در سال 93 به 12 مورد در سال 94 رسیده و این آمار در خصوص مجروحیت‌ها از 128 مورد در سال 93 به 78 مورد در سال گذشته کاهش یافته است.

آیین تجلیل از اتوبوس‌رانان نمونه فاقد تصادفات در مشهد، هفتمین مراسم پاسداشت از رانندگان اتوبوس قانون‌مدار شهر امام رضا (ع) است که با رویکرد مهارت، خوش‌خلقی، آرامش و امنیت شهری برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا