ایران

کدام دانشگاه‌های دولتی باید حفظ شوند؟

سیمایی صراف معاون حقوقی وزیر علوم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح آمایش سرزمینی،اظهار کرد: بر اساس این طرح، دانشگاه‌های دولتی که دارای ظرفیت و امکانات مناسب هستند باید حفظ شوند و ارتقا یابند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سیمایی صراف، امروز (چهارشنبه) در بازدید از دانشگاه فسا و در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه گفت: طرح آمایش سرزمینی، یک برنامه کشوری است و هدفش کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت است.

وی در این نشست که با حضور نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا، هیأت رئیسه دانشگاه فسا و دیگر مسئولان شهرستان در تالار شیخ روزبهان دانشگاه فسا برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس این طرح، دانشگاه‌های دولتی که دارای ظرفیت و امکانات مناسب هستند باید حفظ شوند و ارتقا یابند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، دانشگاه فسا را دانشگاهی معتبر در شرق فارس دانست و افزود: دانشگاه معتبری همچون فسا با ۶۰ عضو هیأت علمی، ۱۲۰۰ دانشجو و با فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بالای علمی و پژوهشی، قابل انحلال و ادغام نیست.

دکتر اژدری، رئیس دانشگاه فسا نیز بر مأموریت فرهنگی دانشگاه و لزوم برقراری ارتباط با جامعه تاکید کرد و خواستار آن شد که اعضای هیأت علمی با تشکیل کمیته‌های تخصصی در جهت حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تلاش کنند و نتایج پژوهش‌ها را به نهادهای ذیربط اطلاع دهند.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین جمالی زاده، امام جمعه فسا ضمن تشریح و تبیین جایگاه و نقش علم و دانشگاه گفت: وجود دانشگاه در شهرستان، موجب برکات فرهنگی و مادی و عمرانی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان فسا سابقه علمی درخشانی در طول تاریخ دارد و نیز موقعیت این شهرستان در سطح استان دارای جایگاه ویژه‌ای است. همچنین این شهرستان در انقلاب اسلامی، نظام و جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشته است.

امام جمعه فسا ضمن حمایت از اجرای طرح آمایش سرزمینی بیان کرد: اگر این طرح عادلانه اجرا شود، موجب رضایت‌مندی دانشجویان، استادان و مردم فسا می‌شود؛ موجبات پیشرفت پژوهشی در دانشگاه فسا که ظرفیت بسیار بالایی دارد، را فراهم خواهد کرد و دانشگاه فسا به عنوان یک قطب دانشگاهی خواهد درخشید.

در ادامه دکتر جمالی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی مبنای گرفتاری‌های جامعه امروز را عدم استفاده از علم و کار علمی دانست.

وی افزود: امروز باید به شعار اول انقلاب برگردیم و آن شعار این ست که ما باید در اختیار انقلاب باشیم و با توجه به شرایط ویژه و حساس جامعه امروز، بایستی هر کس در جایگاه خودش مسئولیت‌پذیر باشد و مسئولیت‌پذیری را ترویج دهد.

دکتر جمالی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای دانشگاه فسا ابراز امیدواری کرد که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، زمینه دیدار و حضور وزیر علوم در دانشگاه فسا نیز فراهم شود.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این نشست دکتر سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از فضاها، امکانات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فسا بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا