خراسان

کسب و کارهای الکترونیک خراسان رضوی در شرایط کرونا رونق یافت

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط فعلی اقبال از کسب و کارهای الکترونیک در استان بیشتر شده است

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: بسته پیشنهادی برای تدوین برنامه‌های عملیاتی اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف نظیر مالیات، تامین اجتماعی، بانک و وظایف دستگاه‌های اجرایی مطرح شد.

وی افزود: پیشنهادات استانی تا پایان هفته آماده و هفته آینده ابلاغ شود، همچنین پیشنهاداتی که نیاز به اختیارات ملی دارد با امضای استاندار خراسان رضوی جمع‌بندی شده و به سطح ملی منعکس صورت گیرد تا تسهیلاتی برای آن‌‌ها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بحث و تبادل نظر پیرامون «بسته حمایت از تولید» در این جلسه تاکید کرد: مقرر شده است، بسته حمایت از تولید تدوین شود و به موجب آن فعالیت کسب‌وکارهای اقتصادی را با رعایت پروتکل‌ها در سال جهش تولید آغاز کنیم.

رسولیان با بیان اینکه کمیته‌های اقتصادی به صورت جدی و فعال از هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهند کرد، تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مسئولیت بخش تولید در حوزه کرونا را برعهده خواهد داشت.

وی در تکمیل سخنان خود خاطرنشان کرد: یک طرح مطالعاتی با محوریت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حال پیگیری است که میزان خسارت‌های وارد شده به استان همراه با راهکارهای کاهش این خسارت در آن پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه کسب‌و‌کارهای حوزه تجارت الکترونیک در شرایط کرونا می‌توانند موثر باشند و باید تقویت شوند، افزود: منابع بانکی ما در سال جاری حتما باید با محوریت جهش تولید به خصوص برای واحدهایی تولیدی که آسیب‌هایی به آن‌ها وارد شده است، اختصاص پیدا کند.

رسولیان عنوان کرد: شهرداری مشهد طرح خوبی را در جلسه امروز ارائه کرد، آن هم مبنی بر اینکه بعد از پایان یافتن ویروس منحوس کرونا با رعایت پروتکل‌های موجود یک بازه‌ زمانی را برای افزایش و ماندگاری زائر در مشهد اختصاص دهیم و بتوانیم بخش‌های مرتبط با گردشگری را فعال کنیم چرا که این می‌تواند به رفع برخی از خسارت‌ها کمک کند.

وی با ابراز اینکه امیدواریم از هفته آینده در جهت تحقق جهش تولید اقدامات موثری داشته باشیم، یادآور شد: فهرست مجموع پروژه‌هایی که در حوزه اقتصادی امسال مهم هستند و می‌توانند باعث تحقق جهش تولید شوند، در حال آماده شدن است و ان‌شاءالله این هفته به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها برای تامین منابع و تسهیلات اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا