خراسان

۴۵ کشته در حدود ۲ هزار تصادف نوروزی در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین امسال یک هزار و ۹۸۲ فقره تصادف در خراسان رضوی رخ‌داده که ۴۵ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری مقدم، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: فعالیت‌های پلیس انتظامی با شعار «آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه آغاز شد و پلیس در جاده‌ها، تفرجگاه، هتل‌آپارتمان‌ها و سایر بخش‌ها، در کنار مردم حضور پررنگی داشت.

وی با اشاره به افزایش ۷ درصدی میزان ورود مسافر به مشهد در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ نسبت به مدت مشابه اضافه کرد: در طول این مدت ۱۱ میلیون و ۳۶۰ هزار ورودی به مشهد ثبت‌شده که از طریق مسیرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای صورت گرفته است.

امیری مقدم با ابراز خرسندی نسبت به حضور فعال نیروهای پلیس در این ایام افزود: بیش یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تماس با پلیس در این ایام برقرارشده که ۳۰ درصد آن، به راهنمایی و مشاوره اختصاص داشته است.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ رانندگی همراه با ایجاد اعتماد دوجانبه میان پلیس و مردم ادامه داد: ۵۵ هزار عملیات در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ انجام شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بی‌تردید رعایت قانون و احترام به آن می‌تواند سبب کاهش تخلفات شود، بیان کرد: فردی که قانون را رعایت نکند، بی‌تردید می‌تواند منشأ ایجاد اتفاقات ناگوار در جامعه شود.

امیری مقدم با اشاره به اینکه درمجموع فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین امسال ۳۰ تلفات جاده های برون‌شهری ثبت‌شده است یادآور شد: این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی متذکر شد: در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین امسال یک هزار و ۹۸۲ فقره تصادف در خراسان رضوی رخ‌داده که ۴۵ نفر جان خود را ازدست دادند. تصادفات درون‌شهری نیز در همین بازه زمانی ۶۰ درصد کاهش داشته است.

امیری مقدم از کشف بیش ازیک‌تن مواد مخدر در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین امسال در خراسان رضوی خبر داد و گفت: کشف جرائم رانندگی ۱۹ درصد و میزان دستگیری افراد سایبری ۱۸ درصد در این ایام افزایش داشته است.

وی متذکر شد: کشف سرقت‌های خرد ۱۰ درصد افزایش، کشفیات خودرو ۲۰ درصد افزایش و کشفیات موتور نیز در این ایام ۲۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خصوص میزان کشفیات قاچاق کالا در این ایام بیان کرد: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به کشفیات قاچاق کالا در این ایام اختصاص دارد.

امیری مقدم با اشاره به تأمین امنیت و آرامش در این ایام به‌ویژه هم‌زمان با نخستین روز فروردین و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی تأکید کرد: بهره‌گیری از نگهبان محله در همه تفرج‌گاه‌ها، شناسایی باند سرقت مخوف از طریق فعالیت‌های علمی و تخصصی پلیس، کشف و پلمپ یک مرکز توزیع مشروبات الکلی، ایجاد پنج پایگاه مردمی پلیس در این ایام و ارتقای فرهنگ عمومی ازجمله برخی فعالیت‌های نیروی انتظامی خراسان رضوی در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ است.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی شرارت در این ایام در خراسان رضوی اظهار داشت: علاوه بر حضور پلیس در ۳۵ نقطه از مسیرهای مختلف، در مشهد نیز ۸۵ نقطه برای استقرار نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت و آرامش برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین قرار است با همکاری آستان قدس رضوی در این مناطق که پایگاه پلیس مستقر است استراحتگاه هایی برای مسافران ایجاد شود که این موضوع باعث کاهش تصادفات خواهد شد.

 امیری مقدم بیان کرد: امروز از ساعت ۱۶ ورودی همه تفرج‌گاه‌ها یک‌طرفه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا