خراسان

کشفیات قاچاق در خراسان رضوی ۱۸۰ درصد رشد داشته است

بازرسی اصناف

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: ‌از ابتدای سال تاکنون میزان بازرسی‌ها در خراسان‌رضوی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۵۰ درصد و میزان کشفیات قاچاق ۱۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی باخرد ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به ۸ درصد قاچاق کالا مربوط به خراسان‌رضوی بوده و ۱۲۰ هزار فرصت شغلی به ازای همین میزان قاچاق از بین رفته است.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از قاچاق اقداماتی در اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی انجام شده که محور عمده آن‌ها حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان بازرسی‌ها در خراسان‌رضوی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۵۰ درصد و میزان کشفیات قاچاق ۱۸۰ درصد رشد داشته است. عدد ریالی میزان قاچاق در خراسان‌رضوی ۱۰ میلیارد تومان و تعداد بازرسی‌ها ۲۰۳ هزار مورد بوده است.

وی با اشاره به دستور کار حفظ حقوق مصرف کننده در خراسان‌‌رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زمان پیگیری شکایات تلفنی از ۱۰ روز به ۲۴ ساعت کاهش یافته و برای کاهش زمان رسیدگی به شکایات حضوری نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است.

همچنین رضا شجاعی معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی نیز در ادامه این نشست با ارائه گزارش عملکرد این معاونت اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۲۴۸ میلیارد ریال، ذخیره ۴۸۱ میلیون تن و اشتغال ۱۳۱ نفر در خراسان‌رضوی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۹ فقره پروانه اکتشاف نیز در خراسان‌رضوی صادر شده تا پس از آن اقدامات مربوط به بهره‌برداری آنان انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا