مشهد

کشف لاشه دو راس قوچ وحشی درمشهد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در دوعملیات جداگانه دو شکارچی متخلف که اقدانم به شکار غیر مجاز می کرد دستگیر واز مخفیگاه آنان در مشهد لاشه دو راس قوچ و میش وحشی کشف شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل شعبانی افزود:پیرو گزارشات موثق دوستداران محیط زیست به اداره یگان حفاظت محیط زیست استان مبنی بر شکار و صید حیوانات وحشی و نگهداری آن در یک منزل مسکونی ، منزل متخلف با اخذ نیابت قضایی مورد بازرسی قرار گرفت .

وی گفت: در بازرسی از منزل متخلف یک قبضه اسلحه گلوله زنی خفیف فاقد جواز حمل سلاح ،۲عدد فشنگ غیر مجاز (چهار پاره) ،۳عدد فشنگ گلوله زنی ،۷۳ عدد پوکه ، یک دستگاه فشنگ پرکنی، چاشنی فشنگ ، حدودا ً۲کیلو گرم ساچمه فله، یکدستگاه دوربین شکاری ۳*۲۱ و اجزای لاشه قوچ و میش وحشی کشف و ضبط شد.

شعبانی افزود: با همکاری پلیس آگاهی فرودگاه فردی که گوشت لاشه کامل یک راس قوچ و میش وحشی شکار شده را به شهرهای جنوبی کشور منتقل می کرد دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه برای متخلفین پرونده تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تویل مراجع قضایی شدند گفت: متخلفین بابت شکار هر یک راس قوچ و میش وحشی می باید مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت نمایند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا