مشهد

کشف 12 تن میوه قاچاق در مشهد از ابتدای امسال

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کشف 12 تن میوه قاچاق در مشهد از ابتدای امسال به ارزش حدود 600 میلیون ریال خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 12 تن میوه قاچاق در مشهد از ابتدای امسال

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی باخرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کمیسیون مبارزه با قاچاق و ارز خراسان رضوی اولویت حدود 15 قلم کالا برای جلوگیری از قاچاق در نظر گرفته شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان سود قاچاق میوه نسبت به سایر محصولات غذایی کمتر بوده و تاریخ مصرف آن نیز بسیار زودتر از بقیه محصولات غذایی است بنابراین در میان این اولویت‌ها رتبه هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده بود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه از سه ماه گذشته میوه در اولویت‌های نخست کمیسیون مبارزه با قاچاق و ارز خراسان رضوی قرار گرفت یادآور شد: متاسفانه در بازارهای میادین و حتی خرده فروشی‌ها شاهد فروش میوه‌هایی بودیم که قاچاق شده بودند و از میان این میوه‌ها نارنگی پاکستانی، لیموترش، پرتقال و سیب بیشتر مورد توجه عاملان قاچاق قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه مردم نمی‌دانند که این میوه‌ها در مراحل قاچاق چه اندازه آلودگی بالایی دارند و برای سلامتی انسان مضر هستند، بیان کرد: پس از شناسایی مراکز فروش میوه‌های قاچاق در سطح بازارهای مشهد، بازرسی‌ها از این مراکز آغاز شد و تعداد آن افزایش پیدا کرد.

باخرد اضافه کرد: خوشبختانه نتیجه این بازرسی‌ها و نظارت‌ها منجر به عدم تبدیل میادین بار میوه به بارانداز قاچاق شده است و البته این امر در حالی است که قاچاق میوه امروز در قالب فروش آن در خرده فروشی‌ها افزایش پیدا کرده به طوری که با تغییر نوع بسته‌بندی و مسیرهای غیرقانونی عاملان قاچاق میوه، مردم نمی‌توانند میوه داخلی را از قاچاق تشخیص دهند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با این وجود مردم هم از طریق قیمت‌های سه برابر شده میوه می‌توانند میوه قاچاق را شناسایی کنند و هم بر اساس ظاهر شیک و زیبای میوه از خرید آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: وقتی میوه قاچاق به مشهد می‌رسد مدتی در خانه‌های اجاره شده توسط عاملان قاچاق نگهداری می‌شود تا کم کم به مراکز خرده فروشی میوه انتقال پیدا کند.

باخرد  از کشف 12 تن میوه قاچاق در مشهد از ابتدای امسال به ارزش حدود 600 میلیون ریال خبر داد و گفت: مردم به محض دیدن هر گونه میوه غیرمجاز خارجی می‌توانند با تلفن 124 تماس بگیرند یا از طریق سامانه پیامکی 30008124 همکاران ما را مطلع سازند تا برخورد قانونی در این زمینه انجام شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: اطلاع‌رسانی در ارتباط با برخورد قانونی با مراکزی که اقدام به فروش میوه های قاچاق می‌کنند در همه اتحادیه‌ها و اصناف همراه با میادین خرد و کلان میوه و تره‌بار صورت گرفته و تیم متخصصی در این بخش فعالیت دارد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا