ایران

کشور را گران اداره می‌کنیم

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در اداره کشور دچار مشکل هستیم، کشور را گران اداره می‌کنیم  و نتیجه گران اداره کردن کشور شکاف طبقاتی و توسعه نامتوازن است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان،  رضا شیران خراسانی در نشست خبری با موضوع  چالش‌ها و موضوعات منطبق با گردشگری و میزبانی در ایران با بیان اینکه سه موضوع در حوزه آمار و ارقام جای تامل دارد، اظهار کرد: نسبت اعتبارات هزینه‌ای کشور نسبت به اعتبارات عمرانی ۸۵ به ۱۵ است، یعنی ۸۵ درصد اعتبارات، صرف اداره کشور و هزینه‌های جاری می‌شود و ۱۵ درصد صرف اقدامات عمرانی می شود.

وی با بیان اینکه هشت استان کشور ۵۲ درصد مساحت ایران را دارند اما ۲۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، عنوان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، گلستان، سمنان ، یزد و کرمان هشت استانی هستند که ۵۲ درصد مساحت کشور را در اختیار دارند اما  ۲۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته قابل تامل دیگر این است که جمعیت کشور هندوستان که خیلی هم پیشرفته نیست ۲۰ برابر کشور ایران است اما میزان پرونده‌های قضایی ایران و هند با هم برابر است، ما و هند سالانه ۱۵ میلیون پرونده مفتوح داریم.

وی تصریح کرد: ما در اداره کشور دچار مشکل جدی هستیم و کشور را گران اداره می‌کنیم،  نتیجه گران اداره کردن کشور شکاف طبقاتی و توسعه نامتوازن است، ۲۵ میلیون جمعیت کشور که بیش از ۳۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، در ده کلان‌شهر کشور زندگی می کنند.

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه نرخ بهره‌وری در کشور پایین است، گفت: رشد سرمایه‌گذاری بالا اما نرخ بهره‌وری در کشور پایین است، ما در شهرستان کلات دو سد ساختیم اما زیرساخت‌هایی را که برای استفاده از این دو سد لازم است فراهم نکردیم و یا در یک شهرستان بیمارستانی با دو اتاق عمل ایجاد شده اما پزشک متخصصی وجود ندارد .

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  گفت: دولت باید بین تصدی‌گری و تولی‌گری خط‌کش بگذارد، کار تولی‌گری را هرچقدر کوچک خودش انجام دهد و کار تصدی‌گری را هر چقدر بزرگ به مردم واگذار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا