جهان

کلاس آموزش مسایل جنسی به پناهجویان سوری در نروژ (+عکس)

 

هیچ یک از شرکت کنندگان در کلاس نگفتند دختر مورد اشاره اقدامی تحریک آمیز دارد و یا به لحاظ جنسی جذاب است.

در نروژ کلاس آموزش مسایل جنسی و فرهنگ مسایل جنسی در کشورهای اسکاندیناوی برای پناهجویان مرد سوری برپا شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز کلاس آموزش “فرهنگ ارتباط جنسی در کشورهای اروپایی” برای پناهجویان خاورمیانه ای در نروژ از سال 2009 برگزار می شود، اما با ورود موج جدید پناهجویان خاورمیانه ای و سوری به این کشور ، این کلاس ها برای پناهجویان سوری در حال برگزاری است.

نروژ از سال 2009 و هنگامی که در شهر” استوانجر” (سومین شهر بزرگ نروژ) خشونت های زنجیره ای جنسی علیه زنان اعمال شد، چنین برنامه ای را در دستور کار قرار داد. 17 مظنون از 20 مظنون دستگیر شده خشونت های جنسی علیه زنان در سومین شهر بزرگ نروژ از اتباع و پناهجویان خارجی بودند.

در این کلاس  21 نفره که در شهر نائربو نروژ و با حضور پناهجویان مرد سوری برگزار شده است، تلاش می شود فرهنگ ارتباطات جنسی در کشورهای اروپایی به ویژه اسکاندیناوی برای پناهجویان تشریح شود تا از امکان تکرار خشونت های مشابه آلمان در آینده جلوگیری شود.

یک معلم 52 ساله از شهر حلب سوریه که در این کلاس حضور یافته است، به رویترز گفت چیز جدیدی در این کلاس ها به او آموزش داده نشده است و او پیشتر نیز این مسایل را می دانسته است.

او با رد این ادعا که پناهجویان چیزی از فرهنگ کشورهای اروپایی نمی دانند، گفت در همه کشورها از جمله سوریه و نروژ افراد سطح بالا و سطح پایین (به لحاظ آموزشی و فرهنگی) وجود دارند . او گفت : سوریه  هم مثل نروژ است… در همه کشورها از جمله در نروژ افراد عقب مانده و آموزش ندیده وجود دارند که مرتکب چنین جرایمی می شوند.

هدف از برگزاری این کلاس ها جلوگیری از خشونت جنسی و تجاوز و آموزش اصول فرهنگی لیبرال کشورهای اسکاندیناوی به پناهجویان در زمینه مسایل جنسی است.

“معاظ “خلبان 26 ساله سوری که در این کلاس شرکت دارد به رویترز گفت دیدگاه کلیشه ای مردم کشورهای اروپایی درباره خارجی ها و پناهجویان اشتباه است. آنها به طور کلیشه ای فکر می کنند ما از این مسایل سر در نمی آوریم  و تجربه ای نداریم چون پناهجو و خارجی هستیم در حالی که چنین نیست.

رویترز نوشت: کلاس آموزش روز سه شنبه پناهجویان این گونه شروع شد: خانم لیندا هاگن مربی کلاس با نشان دادن عکس یک دختر نروژی که دامنی کوتاه پوشیده و کفشی پاشنه بلند به پا کرده است؛ پرسید، این تصویر چه سیگنالی می فرستد؟

پناهجویان سر کلاس هر یک در جمله ای این تصویر را از دید خود توصیف کردند. یکی گفت: این وضعیتی بسیار طبیعی است. دیگری جواب داد: این غیر طبیعی نیست. فرد دیگر گفت: او احتمالا در یک کافه است.  هیچ یک از شرکت کنندگان در کلاس نگفتند دختر مورد اشاره اقدامی تحریک آمیز دارد و یا به لحاظ جنسی جذاب است.

به گزارش رویترزدر این کلاس ، بخش هایی از فیلم های آمریکایی که در آن  صحنه های رقص، میگساری و ارتباطات جنسی دختران و پسران وجود دارد به نمایش در می آید و معلم کلاس درباره رفتارها و صحنه های این فیلم ها با افراد حاضر در کلاس بحث می کند و نظر آنها را می پرسد.

کلاس آموزش مسایل جنسی به پناهجویان سوری

اخبار,اخباراجتماعی , کلاس آموزش مسایل جنسی به پناهجویان سوری

 

اخبار,اخباراجتماعی , کلاس آموزش مسایل جنسی به پناهجویان سوری

معاظ خلبان 26 ساله سوری در این کلاس حضور دارد

اخبار,اخباراجتماعی , کلاس آموزش مسایل جنسی به پناهجویان سوری

منبع: عصر ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نه =

دکمه بازگشت به بالا