مشهد

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند تنظیم قرارداد تحصیل در آمریکا

مشهد- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: شیادی که با تنظیم قرارداد جعلی تحصیل در آمریکا از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ حمید رزمخواه افزود: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی زن میانسال مبنی بر جعل و کلاهبرداری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد فردی با ترفند تهیه بورس تحصیلی در کشور آمریکا برای ۲ فرزند شاکی، با تنظیم قرارداد جعلی مبلغ یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است.
وی گفت: با تلاش پلیس متهم در بولوار فرهنگ مشهد دستگیر و برای انجام تحقیقات لازم به دادسرا معرفی شد.

* کشف ۵۵۴ میلیون ریال لنت ترمز
براساس گزارش مزبور رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین از کشف ۵۵۴ میلیون ریال لنت ترمز قاچاق در مشهد خبر داد و افزود: با کسب خبری مبنی بر توزیع لوازم یدکی قاچاق توسط فرد سودجو در این شهر موضوع در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ رزمخواه اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات گسترده میدانی متهم در محدوده بولوار پیروزی شناسایی و پس از چند روز کنترل نامحسوس دستگیر شد.
وی گفت: با دستگیری متهم و سه همدست وی در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲۰۰ کارتن حاوی چهار هزار عدد لنت ترمز قاچاق به همراه مقادیری مشروبات الکلی دست ساز، ۱۹۹ گرم تریاک و ۲۳ گرم شیره تریاک کشف و ضبط شد.
وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

* سرقت از مشتری بانک با تهدید گوشت کوب
براساس گزارش دیگری از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، فرمانده انتظامی مشهد گفت: سارق ۳۱ ساله که با تعقیب مشتری بانک و تهدید وی به وسیله گوشت کوب اقدام به زورگیری کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ محمد بوستانی افزود: در پی گزارش یک فقره زورگیری در مقابل یکی از بانک های محدوده بولوار امامت مشهد موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با تلاش پلیس، مرد جوان عامل این زورگیری دستگیر و اعتراف کرد به بهانه آب خوردن وارد بانک شده و با دیدن یکی از مشتریان که مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد دریافت کرده بود، به تعقیب وی پرداخته است.
وی گفت: هنگامی که این شهروند قصد سوارشدن به خودرو خود را داشت متهم به وی نزدیک شده و با ضربه گوشت کوب به سر این شهروند اقدام به زورگیری کرده است.
فرمانده انتظامی مشهد افزود: تحقیقات از این متهم که سابقه کیفری نیز دارد در جریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا