خراسان

کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی با ۲۱ شاکی در نیشابور دستگیر شد‌

 

امیری مقدم

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی با ۲۱ شاکی در نیشابور دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از روابط‌عمومی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی، سردار بهمن امیری‌مقدم اظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای شهرستان نیشابور با موضوع کلاهبرداری، تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی این شهرستان موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی افزود: در بررسی‌های اولیه و میدانی مشخص شد فردی با راه اندازی و تاسیس شرکت تولید فیلتر خودروهای سواری اقدام به تبلیغات گسترده‌ای با عنوان مشارکت در تولید در سطح شهرستان نیشابور داشته و با این شیوه توانسته تعدادی از شهروندان را فریب دهد.

امیری‌مقدم گفت: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد شهروندان از هر کدام مبالغی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان دریافت و به آنان اطمینان می‌داده که روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان با این شیوه درآمد کسب می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور پس از یک سری تحقیقات گسترده میدانی با استفاده از شیوه های نوین پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر و در بازرسی از خودرو متهم تعداد زیادی مدارک جعلی از جمله (شناسنامه، کارت مباشرت ، حکم کارگزینی مربوط به یکی از ادارات دولتی ،مهر املاک و مهر برخی از نهادهای دیگر وغیره) کشف کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در مقابل ادله و مستندات پلیسی به ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری ، فروش مال غیر و تحصیل آن اعتراف که تاکنون تعداد ۲۱ نفر شاکی نیز شناسایی شده است.

امیری‌مقدم با اشاره به معرفی متهم به دادسرا اظهار داشت: طمع و اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرائم در جامعه است و شهروندان باید با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 6 =

دکمه بازگشت به بالا