مشهد

کمربندی 8 متری طرقبه به بلوار 45 متری تبدیل شده است

شهردار طرقبه با اشاره به اینکه کمربندی 8 متری طرقبه تبدیل به بلوار 45 متری گردیده است، تصریح کرد: به دلیل اختلاف سطح در برخی نقاط، 15 متر خاکریزی در لایه بندی‌های استاندارد ایجاد شده است.

خبرگزاری فارس: کمربندی 8 متری طرقبه به بلوار 45 متری تبدیل شده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، شهردار این شهر در کنفرانس خبری پیرامون افتتاح بلوار امام خمینی (ره) گفت: این پروژه بزرگ در راستای خدمت به زائرین و مجاورین بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و همچنین مردم شهر طرقبه اجرایی گردیده است.

علیرضا خادم‌پیر با توجه به ضرورت اجرای این پروژه در سال‌های اخیر گفت: از فروردین تا آخر آذر ماه سال جاری 8 میلیون و 188 هزار و 800 خودرو وارد جاده طرقبه شده اند و آمار ورود خودرو در روزهای پیک جمیعت به 64 هزار خودرو می‌رسد که این عدد سه برابر جمعیت ثابت شهر طرقبه با زیر ساخت‌های موجود می‌باشد.

علیرضا خادم‌پیر تصریح کرد: وقتی در یک روز 3 برابر شهروندان این شهر فقط خودرو با ظرفیت‌های مختلف وارد طرقبه می‌شود مسئولان استانی مصمم به اجرای کمربند جنوبی مشهد شدند که از کنار گذر جنوبی مشهد و اتصال به بلوار کوهساران طرقبه و پس از آن جاغرق بتواند حجم ترافیک را در مسیر طرقبه و مشهد کنترل و متوازن سازند.

شهردار طرقبه افزود: طرح مطالعاتی تعریض پل مهندس پرتویی در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است و مطالعات آن به زودی پایان خواهد یافت.

خادم‌پیر در خصوص پروژه بزرگ بلوار امام خمینی (ره) طرقبه تصریح کرد: ساخت و آماده سازی بلوار امام خمینی (ره) تا مجموعه چالیدره هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد ریال برای شهرداری طرقبه در بر داشته است که از این مقدار 350 میلیارد ریال در تملک اراضی هزینه گردیده است.

شهردار طرقبه با اشاره به هزینه بالای تملک‌ها در منطقه طرقبه تصریح کرد: 70 درصد بودجه سال 93 در زمینه تملکات هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: احداث کانال‌های سرپوشیده، دیوارهای حائل سنگی و دیواره‌های بتنی به منظور تقویت استحکام جاده ، زمان زیادی را از پیمانکار صرف کرد و از طرفی هزینه زیادی را بر دوش شهرداری گذاشت.

خادم‌پیر با اشاره به اینکه کمربندی 8 متری طرقبه تبدیل به بلوار 45 متری گردیده است، تصریح کرد: به دلیل اختلاف سطح در برخی نقاط، 15 متر خاکریزی در لایه بندی‌های استاندارد ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح این بلوار در روزهای آتی دهه فجر خاطر نشان کرد: علاوه بر بلوار امام خمینی (ره) افتتاح اولین تله سیژ آبی و خاکی منطقه گردشگری چالیدره و فاز 2 این مجموعه در دهه فجر و با حضور مسئولین استانی و شهرستان برگزار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا