مشهد

کمربند جنوبی شهر مشهد تنها تنفس‌گاه شهر را ویران کرد

خلیل موحدی

عضو شورای شهر مشهد گفت: شهر مشهد نباید به پایگاه تفریحی تبدیل شود چرا که در گذشته صدمه‌های زیادی به فرهنگ و کالبد این شهر وارد شده؛ کمربند جنوبی شهر مشهد نه تنها تنفس‌گاه شهر را ویران کرده است بلکه ۲هزار میلیارد تومان هزینه بر شهر تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، خلیل موحدی ظهر امروز در صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور خود اظهار‌داشت:شکل گیری شهرها و تجمعات بشری مبتنی بر هویت انسانها‌ است و بزرگترین مسئولیت شناخت  و حفظ حراست از آن است.

وی افزود: امروزه بهترین ابزار در استعمار نوین و به بند کشیدن ملتها و بردگی‌ آنها و تخریب هویت و به تعبیری نفوذ در فرهنگ و آداب و رسوم و شکل دهی سبک زندگی اقوام و بلاد تخت عنوان نوگرائی  و توسعه  الفاظ فریبنده است که در دهه‌های اخیر مستکبرین بدون شکل دهی جنگ‌های خونین و آرام و بی سروصدا با تحمیل روش‌های زندگی ملتها را به دست خودشان به اسارت می‌‌‌برند.

موحدی تصریح کرد: حضور مداخله گرانه مستکبران در کشورهای مسلمان و بازشدن راه برای توسعه زندگی به سبک و سیاق غرب سبب تضعیف اصالت مسلمانان شده است این انحرافات بزرگ یک شبه حاصل نشده بلکه ثمره تغافل و سهل انگاری‌های طولانی است که امروز حراست بخش عده ای از این تصمیمات که می‌تواند شروع رشد یاافول نظام اسلامی باشد به دست ما پرده شده است.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: شهری که امروز به دست ما امانت داده شده تنها پایگاهی است  که به تعبیر مقام معظم رهبری می‌تواند پمپاژ معنویت به جهان اسلام باشد.در گذشته صدمات زیادی به پیکره کالبد و فرهنگ شهر مشهد وارد شده بنابراین باید نسبت به شهر مشهد آگاه باشیم.

وی افزود: اگر نقشه راه و اداره شهرها مبتنی بر دنیای مدرنیته بدون بومی‌سازی پیش رود، محکوم به اسارت مدیریت غرب خواهیم بود و مجبور به تعظیم در مقابل دشمنان خواهیم شد.

موحدی اظهار داشت: شهر مشهد نباید به پایگاه تفریحی تبدیل شود چرا که در گذشته صدمه‌های زیادی به فرهنگ و کالبد این شهر وارد شده؛ کمربند جنوبی شهر مشهد نه تنها تنفس‌گاه شهر را ویران کرده است بلکه 2هزار میلیارد تومان هزینه بر شهر تحمیل کرده است.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر برای منفعت عده‌ای خاص این کمربند به شلوغ‌ترین  و دسترسی آن امکان‌پذیر می‌شود.

وی افزود: ارائه مجوز به هتل‌های پنج ستاره سبب شد تا هیبت بارگاه رضوی خدشه‌دار شود بنابراین برای جلوگیری از این روند گام اصلی پیش رو گفتمان‌سازی این مهم است که شهر مشهد شهری اسلامی و زیارتی است و باید این موضوع تبدیل به گفتمانی مردمی شود.

موحدی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر مشهد مخالف نیستیم  اما با سودجویانی که هویت شهر را به بازی بگیرند مقابله خواهیم کرد؛ مشهد باید مشهدالرضا بماند و تبدیل به دبی و ابوظبی نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا