سلامت

“کمر دردی” که فقط سراغ مردان جوان‌ می‌ رود!

درمان کمردرد, کمر درد مردان, فیزیوتراپی

اکثر افراد که درد کمر به سراغشان می‌آید به خوردن قرص و یا رفتن نزد “فیزیوتراپ” اکتفا می‌کنند در صورتی که ممکن است نوع خاص و ویژه‌ای از کمر درد را داشته باشند.

پژوهشگران به تازگی دریافتند که نوع خاصی از کمر درد پیدا شده است که تنها از طریق “آزمایش خون” قابل تشخیص است.

گفتنی است این بیماری “آرتریت التهابی” نام دارد و می‌تواند اعضای بدن را درگیر درد شدیدی نماید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند این بیماری با درد شدید در مهره‌های کمر و یا دست و پا می‌تواند به وجود بیاید، بدون اینکه هیچ علت فیزیکی مانند “سائیدگی”، پارگی، آسیب دیدن و یا حتی ضربه و یا عدم ورزش در بروز آن تاثیر گذاشته باشد.

دانشمندان برای تشخیص این نوع دردها که بدون هیچ عارضه‌ی خاصی است از “آزمایش خون” استفاده می‌کنند و می‌توانند تشخیص دهند که فرد به لحاظ “ژنتیکی” حامل ژن آرتریت التهابی ax spa است.

بیماری آرتریت التهابی باعث ایجاد التهاب و درد در پایین ستون فقرات و در نتیجه موجب درد، خشکی و ناتوانی در حرکت شده و خشک شدن مفاصل در بین استخوان‌ها باعث کند شدن حرکت در اندام‌ها و خشکی آن‌ها می‌شود. این نوع کمر درد با عکسبرداری و “رادیولوژی” قابل تشخیص نبوده و ممکن است MRI بتواند آن را نشان دهد. این نوع کمر درد معمولا مردان در رده‌ی سنی 15 تا 35 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حال حاضر پژوهشگران استفاده از فیزیوتراپی و انجام تمرین‌های ورزشی خاص و مصرف “دارو‌های ضد التهابی” با تجویز پزشک را به عنوان درمان به این افراد معرفی می‌کنند.
منبع:yjc.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا