مشهد

کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی در مشهد برگزار شد

 کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه با حضور 500 نفر از دندانپزشکان، متخصصان علوم دندانی و سایر متخصصان رشته های مرتبط نظیر بیهوشی، روانپزشکان و روانشناسان از داخل و خارج ایران در مشهد برگزار شد.

 

رئیس هیات مدیره انجمن هیپنوتیزم ایران در این همایش گفت: هیپنوتیزم پدیده طبیعی بشری است که هیچ چیز غیرعادی در آن وجود ندارد بطوری که در زندگی رومزه بطور مکرر با هیپنوتیزم مواجه هستیم و از این پدیده استفاده درمانی می کنیم.
دکتر علی شریفی افزود: مثالهای متعددی از هیپنوتیزم در زندگی رومزه وجود دارد که یکی از بارزترین آنها مجذوب و غرق شدن در تماشای فیلم و شنیدن موسیقی یا مطالعه است.
وی ادامه داد: در این چارچوب فرد غرق در گمان است و ذهنش از اطراف تا حدی زیادی غافل می شود و این همان هیپنوتیزم است.
رئیس هیات مدیره انجمن هیپنوتیزم ایران گفت: هیپنوتیزم خود به خود در زندگی روزمره اتفاق می افتد و در برخی از افراد این پدیده بیشتر و در برخی از افراد کمتر رخ می دهد.
وی افزود: امروزه علم هیپنوتیزم در درمان بیماریهای مختلف از جمله در حوزه دندانپزشکی کاربرد دارد.
دبیر کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی نیز در این همایش گفت: 50 نفر از برجسته ترین متخصصان علم هیپنوتیزم دنیا از آلمان، سوئیس، سوئد، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، دانمارک، اسکاتلند، اندونزی و اتریش در این همایش شرکت دارند.
دکتر مهدی فتحی افزود: طبق گزارش انجمن جهانی هیپنوتیزم تاکنون هیچ کنگره ای ویژه کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی در سطح جهان برگزار نشده است.
وی ادامه داد: در طول سه روز برگزاری کنگره 45 سخنرانی، 12 کارگاه آموزشی و یک میزگرد با موضوع اخلاق و کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی ارائه می شود.
دبیر کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی گفت: کارگاههای آموزشی هیپنوتیزم در کشیدن دندان، هیپنوتیزم در درمان ریشه و هیپنوتیزم در دندانپزشکی اطفال از دیگر برنامه های این کنگره هستند.
وی افزود: هیپنوتیزم نقش مهمی در مدیریت و کاهش درد و مقابله با ترس از تزریق در دندانپزشکی، کنترل دندان قروچه، استفاده نکردن از داروهای بی حسی و دندانپزشکی اطفال دارد.
فتحی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر ارائه جنبه های جراحی پیرامون کاربرد هیپنوتیزم در درمان دندانپزشکی و جنبه های روانشناختی نگرشهای هیپنوتیزمی در دندانپزشکی نظیر طراحی مطب و ارتباط با بیمار نیز ارائه خواهد شد.
کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری انجمن هیپنوتیزم ایران تا نهم مهرماه در مشهد ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا