مشهد

کیت تشخیص سریع کرونا هفته آینده به مشهد می‌رسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت که اعلام نتیجه آزمایش کرونا در مدت ۳۰ دقیقه به زودی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی میسر می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان روز یکشنبه افزود: در حال حاضر اعلام نتیجه آزمایش کرونا ۴۸ ساعت طول می‌کشد که با رسیدن کیت تست سریع کرونا این مشکل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: کیت تست سریع کرونا طی هفته‌های آینده در تمام کشور از جمله استان خراسان رضوی برای بیماران مشکوک به کرونا استفاده خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مهر ماه سال جاری تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و دیگر مناطق استان خراسان رضوی روند افزایشی داشته و بیشترین بیماران جدید از طریق دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۸ هزار آزمایش کرونا از مراجعان سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است که در صورت ابتلای افراد مشکوک به بیماری کرونا، تحت خدمات مراقبتی و دارویی این مراکز قرار می‌گیرند.

دکتر قلیان ادامه داد: همچنین در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به ۱۹ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش این دانشگاه از ساعت هشت تا ۲۱ به طور ویژه به مراجعان سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ خدمات رسانی می‌کنند که ۲۲ مرکز از این تعداد در مناطق پنجگانه مشهد فعال شده است و بقیه در سایر شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۵ درمانگاه خصوصی نیز مسوولیت ارائه خدمات سطح یک را به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در مشهد بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا