مشهد

کیفیت هوای مشهد در وضعیت “سالم” قرار دارد

۲۳۶۵۹۳_۹۲۹

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خراسان‌ رضوی گفت: میانگین شاخص آلودگی هوا در مشهد مقدس “سالم”و معادل ۶۶ پی اس آی است.

حمید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: میانگین کیفیت آلودگی هوا امروز ۶۶ پی.اس.آی است که نسبت به روز گذشته که شاخص هوا ۹۴ پی.اس.آی بوده، کاهش یافته است.

وی با بیان این که شاخص هوا بین ۵۱ تا ۱۰۰ پی.اس.آی نشان دهنده هوای سالم است، تصریح کرد: در ایستگاه‌های تقی‌آباد و لشگر با ۸۷ پی.اس.آی، امامیه با ۶۷، خیام‌شمالی و آوینی با ۵۹، مفتح با ۵۷، الهیه و سرافرازان با ۵۶، سمزقند با ۴۷، حرم‌مطهر با ۴۶ و خاقانی با ۲۱ پی.اس.آی شاخص کیفیت هوا کمتر از ۱۰۰ پی.اس.آی است. 

صالحی بیان کرد: شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱ تا ۱۵۰ نشان دهنده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است که دو ایستگاه خیام‌جنوبی و ماشین ابزار با ۱۲۰ و ۱۱۲ پی.اس.آی در این شرایط قرار دارند.

تفاهم‌نامه قطعی اجرای ۲ پروژه مسکونی در آبکوه منتظر ابلاغیه استانداری

علیرضا قربانیان مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه اظهار داشت: قراردادهای حقوقی احداث دو پروژه بزرگ مسکونی در بولوار شهید دستغیب هفت و بولوار شهید صادقی ۶ آماده شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت ابلاغ نهایی دفترچه ضوابط طرح بازنگری پروژه بازسازی بافت فرسوده آبکوه از سوی استانداری، این ۲ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری وارد مرحله انعقاد تفاهم‌نامه اولیه شود.

وی در توضیح بیشتر این مطلب عنوان کرد: ۲ پلاک در بولوار شهید دستغیب ۷ تجمیع و به یک قطعه ۱۰۰۰ متری برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه ارزش این زمین و بهای خدمات عمومی را حدودا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطرح کرد.

قربانیان در خصوص دیگر بسته سرمایه‌گذاری توضیح داد: همچنین زمینی در بولوار شهید صادقی ۶ به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع نیز آزادسازی شده و پس از ابلاغ ضوابط طرح در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

وی ارزش زمین و بهای خدمات این پروژه مسکونی را حدودا نیز پنج میلیارد تومان دانست و گفت: رایزنی‌های اولیه با سرمایه‌گذار صورت گرفته و انتظار می‌رود این دو پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری تا پایان سال به نتیجه برسد؛ یکی از اهداف مهم تحقق احداث پروژه‌های مسکونی، شروع اقدامات عمرانی و عملیات ساختمانی در راستای نوسازی بافت و ایجاد انگیزه برای مشارکت ساکنین می‌باشد. همچنین تهاتر واحدهای مسکونی تکمیل شده در این پروژه‌ها با املاک وضع موجود ساکنان از دیگر اهداف این اقدام است.

وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر پیگیری احداث دو پروژه مسکونی توسط سرمایه‌گذار، صدور پروانه و شروع عملیات ساختمانی برای دو پروژه مسکونی(در مقیاس کوچکتر) با مشارکت خود ساکنان برای بافت آبکوه در حال پیگیری و انجام است.

انقلاب اسلامی مرهون تلاش آحاد ملت ایران است

وحید جلیلی در جریان بازدید از نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» با اشاره به اوج عظمت ملت ایران در مقابله با استکبار اظهار داشت: ملت ایران در هرجایی که نیاز به حضور آن‌ها بوده، حماسه‌ای غرورآفرین را رقم زده و همواره مدافع انقلاب خود بوده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برپایی نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» توسط شهرداری مشهد ابراز کرد: در دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری کار بسیار فراگیری در این زمینه با استفاده از روش‌های علمی صورت گرفت که نتیجه آن کار، برپایی چنین نمایشگاهی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در پاسخ به سوالی درباره  امکان تمدید نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم عنوان کرد: ما تا پایان دهه فجر برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده بودیم و در تمدید این نمایشگاه باید نهادهای تصمیم‌گیر شهری، تصمیم‌گیری های لازم را اتخاد کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد باید حتما از شرمندگی مردم دربیاید و این امکان برای ما فراهم نبوده که به صورت بهتری از آ‌ نها پذیرایی کنیم اما آن‌ها با حضورشان همه ما را شرمنده کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا