مشهد

گالری اشراق مشهد میزبان نمایشگاه نقاشی “شاپرک” شد

اخبار کوتاه فرهنگی کرمان

نمایشگاهی از آثار نقاشان کودک و نوجوان در نگارخانه “اشراق” مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مریم صدر، مسئول دفتر نقاشی کودک و نوجوان حوزه هنری مشهد، امیرحسین‌ رضازاده، سحر میرزا زاده، آبتین رحمانی، سحر مقدسیان و آرمیتا گلی کودکان و نوجوانان هنرمندی هستند که آثارشان را با مضامین داستان‌های دینی و ایرانی و محیط زیست خلق کرده‌اند.

این نمایشگاه تا ۱۴ بهمن هرروز در ساعات ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است. نگارخانه اشراق حوزه هنری در بولوار هاشمیه، حد فاصل هاشمیه ۲۰ و ۲۲ واقع شده است.

“مشق دهم” در گالری فردوسی جهاد دانشگاهی

نمایشگاه گروهی عکاسی “مشق دهم” در گالری فردوسی افتتاح شد. نمایشگاه گروهی عکاسی مستند اجتماعی «مشق دهم» شنبه ۹ بهمن ماه ساعت ۱۷ با حضور جمعی از هنردوستان و علاقه‌‌مندان در نگارخانه فردوسی افتتاح شد و تا چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار عکاسی دانشجویان موسسه عالی آزاد فردوس و اقبال لاهوری در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۵ الی ۲۰از این نمایشگاه بازدید کنند.

“سفر سرگردانی” در مشهد نقد می‌شود

کتاب «سفر سرگردانی» در کافه کتاب سلام مشهد نقد و بررسی می‌شود. کتاب «سفرسرگردانی» که به قلم سعیده امین‌زاده به رشته تحریر در آمده، در انجمن ماتیکان داستان مشهد نقد و بررسی خواهد شد.

این جلسه به همت انجمن ماتیکان داستان، پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، از ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور نویسنده این اثر و جمعی از منتقدین  برگزار می‌شود.

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.کافه کتاب سلام در سه راه ادبیات، ابن سینای ۶، پلاک ۵٫۷۰ واقع شده است.

نمایشگاه خوشنویسی “شیدایی قلم” در گالری رضوان

در این نمایشگاه آثار گروهی از خوشنویسان به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه ساعت ۱۷ عصر روز شنبه نهم بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به این هنر گشایش یافت.

«شیدایی قلم» تا ۱۹ بهمن ماه سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد و در طول دوران برگزاری همه روزه در دو نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ الی ۲۰ عصر پذیرای عموم علاقه‌مندان به این هنر خواهد بود. گفتنی است که ۵۰ درصد حاصل از فروش آثار به امور خیریه اختصاص خواهد یافت.

فیلم مستند “خونه” در سینما هویزه

فیلم مستند “خونه” ساعت ۱۷ امروز درپردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم گروه هنر و تجربه که کارگردانی آن را «خدایار قاقانی» بر عهده دارد آمده است: «عمارت قدیمی میرزا حسن مستوفی الممالک (از سیاستمداران خوشنام دوره قاجار) بعد از عمر ۱۲۵ ساله‌اش در حوالی گلوبندک تهران، روایت‌های ناگفته‌ای را از وقایع رخ‌داده در خود دارد».

آیدین آغداشلو، نصرالله حدادی، علی معلم، ناصر ملک مطیعی، زنده‌یاد محمدعلی سپانلو و زنده‎یاد شهین مستوفی الممالک از بازیگران این فیلم مستند هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا