مشهد

گذرگاه‌های پرخطر شهری مشهدمقدس ایمن‌سازی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایمن‌سازی معابر و گذرگاه‌های پرخطر مشهدمقدس خبر داد.

هادی عطارزاده طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: سال گذشته کلان پروژه رعایت «حق تقدم عابر پیاده» با تاکید بر اینکه وسایل نقلیه حقوق عابران پیاده را در گذر از معابر و تقاطع‌ها رعایت کنند، آغاز شد.

وی افزود: در ابتدا شناسایی معابر پرتردد و پرخطر با همکاری پلیس راهور انجام و طراحی‌های لازم برای ساماندهی و ایمن سازی ۱۴۰ تقاطع و گذرگاه نیز صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: پس از طراحی‌های لازم عملیات اجرایی ایمن‌سازی ۱۴۰ عدد از تقاطع‌ها و گذرگاه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان سال گذشته آغاز و بخش زیادی از آن اجرا شد.

عطارزاده طوسی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی ایمن‌سازی و مناسب‌سازی باقی مانده ۱۴۰ تقاطع و گذرگاه عابر پیاده از ابتدای سال آغاز و اکنون نیز ادامه دارد و تا پایان آذر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: ایمن سازی این تقاطع‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده به سه صورت تایل فرش با همسطح سازی پیاده‌روها، رنگ آمیزی ترافیکی و فلش نوشته روی آسفالت به همراه همسطح سازی با پیاده رو و همچنین ترکیبی از این دو اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه متاسفانه هرساله بیش از ۵۰ درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به عابران پیاده و بعد از آن موتور سواران با ۳۰ درصد است، تصریح کرد: لذا با توجه به این موضوع بحث ایمنی عابران پیاده برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

عطار زاده طوسی گفت: در کنار اقدامات زیرساختی برای ایمن سازی تقاطع ها و گذرگاه‌های عابر پیاده از سوی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک، همکاران ما در سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی را در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده‌اند که امیدواریم با این اقدامات شاهد افزایش ایمنی عابران پیاده باشیم.

وی ادامه داد: در مجموع انتظار داریم که با اجرای این کلان پروژه به شهروندان آموزش رعایت حق تقدم عابران پیاده را ارائه داده، تا شاهد کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در شهر باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =

دکمه بازگشت به بالا