مشهد

گرانی زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: گرانی زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد از افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

محمد فرزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه ازجمله شکر و روغن گفت: شاهد افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان هستیم.

وی تأکید کرد: جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز قنادان برای تهیه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، شکر و روغن به‌اندازه کافی برای این صنف وجود دارد که قیمت هر کیلو شکر در بازار 2 هزار و 300 تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد با بیان اینکه برای مصرف قنادی‌ها پیگیر دریافت شکر دولتی از وزارت صنعت هستیم، افزود: با توجه به افزایش قیمت شکر در بازار دریافت شکر دولتی کمک شایانی به نرخ‌بندی‌های جدید می‌کند.

وی ابراز کرد: سال گذشته هر کیلو زولبیا و بامیه درجه‌یک در ماه مبارک رمضان 10 هزار تومان و درجه‌دو 8 هزار تومان بود.

فرزانی بابیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی خود را به کمیسیون نرخ اتاق اصناف اعلام کرده‌ایم که بعد از بررسی و تصویب آن‌ها، به ما اعلام می‌شود افزود: قیمت‌های جدید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه امسال شاهد افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان هستیم، افزایش قیمت‌های انرژی، دستمزد کارگران، افزایش قیمت شکر، روغن و مالیات را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار برافزایش قیمت این ماده غذایی عنوان کرد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد با انتقاد از ورود و دخالت برخی اصناف دیگر در تهیه زولبیا و بامیه گفت: متأسفانه دیده می‌شود به دلیل فروش پررونق زولبیا و بامیه در ماه مبارک شاهد افزایش مکان‌های غیربهداشتی در تهیه این ماده غذایی هستیم که متأسفانه هیچ نظارتی ازلحاظ بهداشتی روی آن‌ها نیست.

وی در ارتباط با نحوه نظارت بر نرخ‌ها و سلامت تهیه زولبیا و بامیه سالم و عدم استفاده از روغن‌های چند بار مصرف بیان کرد: در حال حاضر بازرسانی زیر نظر اتحادیه فعالیت کرده و بازدیدهای دوره‌ای را از قنادی‌ها انجام می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف به اتحادیه گزارش می‌دهند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا